Klacht: langen wachttijden

op 29 mei 2020 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

De bus van Arriva 194 Lekkerkerk gaat op zondag en s’avonds om het uur. Als ik uit mijn werk kom kan ik allen met deze bus naar krimpen aan de lek. Dus ben je om 7 uur klaar moet je een uur wachten eerdat de bus komt. Ik ben 15 jaar en moet savonds alleen in het donker een uur lang wachten in het donker. Dat is gevaarlijk en heel hinderlijk ook op zondag rijden de bussen om het uur over de hele dag omdat ze cristenlijk zijn in dat dorp wat een discriminatie is naar de mensen die niet gelovig zijn wel in het weekend moeten werken. Mijn idee is daarom als er weinig mensen zijn laat ze dan om het half uur komen ipv om het uur.

Meer bussen dus meer s’avonds en door het weekend voor de mensen die wel moeten werken s’avonds.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 29 mei 2020 om 22:52 geantwoord

Beste Sannejong,

Wat balen dat de bus maar één keer per uur gaat in de avond en in het weekend. Wat jammer om te lezen dat je hierover ontevreden bent.

Het is helaas niet mogelijk om in de rustige periodes meer bussen in te zetten. Wij krijgen een bepaald geldbedrag waarmee wij zoveel mogelijk reizigers moeten vervoeren. Daarom zetten we bussen in op die trajecten en tijdstippen waar de meeste reizigers baat bij hebben. Het gevolg is dat er minder bussen rijden in kleinere dorpen en in de avonduren en weekend.

Heb je in de toekomst een vraag of een klacht? Neem dan contact op via Twitter @Arriva_NL of via onze Facebookpagina Arriva Nederland. Op arriva.nl vind je onze overige contactmogelijkheden.

^Wouter
Medewerker Klantenservice Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door Sannejong