Klacht: Halte volgorde op de info scherm in de bussen en op 9292 zijn misleidend. Daadwerkelijke situatie is anders.

op 16 augustus 2019 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Hallo,

In de 9292 app zoals in google maps en andere apps for transport plannen lijkt het als of een bepaalde bus wel via een aantaal haltes rijdt. Dat is eigenlijk helemaal niet zo al een paar weken en zal nog zo blijven voor nog een aantal weken. Dat is heel misleidend.

Ook in de bus staat op het scherm boven dat de bus wel via de gewone haltes rijdt. Niks op het scherm is aangepast!

Dit is nu de tweede periode dat ik het tegen kom, vorige jaar had ik ook een klacht ingediend en er is niks gebeurt.

Meer specifiek, het gaat om Arriva bussen in Leiden, op de trajecten die via Levendaal en Hoge Rijndijk normaal rijden. Deze bussen hebben nu een aangepaste traject omdat de Leiderdorpsebrug is dicht. En ze rijden nu via Lammenschans.

Ik vind het noodzakelijk dat ten minste de haltes op het scherm zijn aangepast zodat iedereen weet zodra ze in de bus stappen, waar deze bussen rijden.

Natuurlijk ook dat er ten minste een melding in appssites zoals 9292 komt.

2 dagen geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

2 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

2 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 16 augustus 2019 om 12:02 geantwoord

Beste SilviaB.,

In je klacht geef je aan dat de omleiding in Leiden niet (goed) wordt vermeldt in de reisplanners en op de schermen in de bus. Ik begrijp dat het verwarrend is als op de schermen staat dat de bus wel bij een bepaalde halte stopt. In de reisplanner van 9292.nl krijg je bij een omleiding de melding 'let op' te zien.

Ik ga je melding doorsturen naar mijn collega's die gaan over de schermen in de bussen. Bedankt voor het delen van je ervaring en mocht je merken dat een omleiding niet in de reisplanner staat, dan horen we het graag.

Mocht er onverhoopt in de toekomst weer eens iets zijn dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina, Facebookaccount of ons online contactformulier: https:bit.ly2aSlk6X.

Sietse
Medewerker klantenservice Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door SilviaB.