Klacht: Geweigerd door buschaf feur

op 21 juni 2020 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Goedenmorgen
Sinds de Corona toestand kan ik niet meer in de bus betalen wat ik altijd deed, ik bestel dus altijd een e ticket zoals het hoort. Mondkapje zoals het hoortMeestal om van en naar mijn werk te komeN (ik ben docent in het VO) maar zaterdag 21 juni om naar de bbq van mijn broer te gaan. Ik had zoals altijd de e ticket in de mail staan. Toen ik op de terug weg was en bij ‘mooie paal’ (sorry zo heet dat, zo mooi was ie niet) een half uur moest wachten op de volgende bus om over te stappen nam ik dat, hoogzwanger en alles, voor lief. Even op de tandjes bijten, thuis kan je wel naar de wc. Geloof me, als je hoogzwanger bent wil je niets liever dan een wc in de buurt. De bus kwam van Arriva, hipster buschauffeur van bijna pensioen leeftijd, wit baardje, die er duidelijk geen zin meer in had. Ik vertelde dat ik een e ticket had, Voor het eerst moest die onder de scanner. Nou prima, ik heb gewoon betaald dus ik maak me niet druk. Geweigerd. Ik zei maar ik kijk, ik kan hem laten zien. Geen boodschap aan. Nog een keer. Weer geweigerd. Bus zat vol ik stond voor geslachtsdeel in mooie paal en ik moest ondertussen enorm plassen dat ik bijna moest janken door de halsstarrigheid van deze chauffeur. De reden; ‘hij staat op datum maar niet op tijd’ Je had de app moeten downloaden. App downloaden? Noot aan gedacht, geen chauffeur die dat ooit heeft gezegd. En er is nog nooit bij me opgekomen voor de lol een beetje zes keer per dag op en neer naar st Anna te gaan en elke keer een half uur bij die bushalte te gaan staan wachten. Laat staan dat je met je inmiddels 578 kilo het leuk is om te reizen MET EEN MONDKAPJE WAAR JE IN STIKT. Dus ik ben gewoon hoogzwanger en al de bus uitgezet (19.02, bus naar Afsluitdijk via Harlingen bij de halte mooie paal) en red je reet maar. Gelukkig kon ik een lift regelen en ondertussen mijn gal spuwen door te chatten met medewerker Zoê. Die adviseerde me een contactformulier in te vullen. Dat ga ik natuurlijk ook doen maar mijn ervaring met Arriva is helaas Dusdanig slecht ( laatst reed er gewoon een trein weg in Dronrijp omdat ik met de fiets in de trein was en ik wilde netjes bij de fietsplekken instappen maar die was helemaal achteraan. Ook toen was ik hoogzwanger en ik wilde er niet naartoe fietsen want zo stabiel ben je niet. Dus ik wilde lopen maar toen ik er was ging de deur niet open omdat tien seconden stilstaan waarschijnlijk net iets te lang was. Dus ook toen moest ik wachten op de volgende in de bloedhitte, 30 weken zwanger, maar een klacht daarover indienen had weinig zin wegens eerdere ervaringen die ik zal besparen. Maar de maat is nu vol. Dus doe ik de klacht indienen op zo veel mogelijk plekken. Uiteraard deed de chauffeur zijn werk maar ik denk dat logisch nadenken doordat hij er echt geen zin meer in had, werken, leven, weet ik het, hij niet meer rationeel kan nadenken. Heel jammer.

Als ik het geld terug krijg van die reis, dat de chauffeur weet dat ik zooooo niet blij ben met zijn handelen en hij echt normaal
Moet doen, zou fijn zijn als de chauffeurs trouwens ook mondkapjes dragen want ze voelen ziCh wat superieur en bovendien is het onlogisch want zij kunnen die hele bus vol hoesten met Corona en wij zitten er steeds in. En een naamkaartje zodat ik zijn of haar naam kan vermelden. En excuses zijn heel erg op zijn plaats. Ook
Omdat het de zoveelste keer is dat ik zo ben behandeld. En dat de trein me gewoon ook heeft laten staan. Terwijl ik het juist volgens de regels doe.

3 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

3 weken geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

3 weken geleden - Beste Mirella Mud,Wij vinden het vervelend te vernemen dat je reis niet naar verwachting is verlopen. Om je melding verder in behandeling te kunnen nemen ontvangen graag de volgende gegevens, zowel voor de trein en de bus. - Lijnnummer (bus) - Plaats (trein en bus - Richting (trein en bus) - Tijdstip (trein) - Datum (trein)Wat betreft de mondkapjes: De vervoerders hebben met maatregelen, zoals het sluiten van de voordeur van de bus en het afsluiten van de stoelen achter de chauffeurscabine, gezorgd voor voldoende afstand. De afstand tussen chauffeur en reizigers is ruim 1,5 meter. Daarom is het dragen van een mondkapje voor de chauffeurs niet verplicht. De chauffeur draagt overigens wel een mondkapje bij zich, voor het geval het nodig mocht zijn.Onze chauffeurs dragen i.v.m. hun privacy geen naamkaartjes. Indien wij meldingen krijgen kunnen wij hier een chauffeur aan koppelen. Zijn pf haar teammanager pakt dan de melding op.Excuses voor het ervaren ongemak. Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina onder @Arriva_NL of via onze Facebookaccount www.facebook.com/ArrivaNederland. Met vriendelijke groet, Resh Medewerker Klantenservice

Reactie van de melder van de klacht Mirella Mud

3 weken geleden - De trein die wegreed was in Dronrijp was op 26-05. Tijdstip 14.20. De onaardige niet menselijke buschauffeur was afgelopen zaterdag 20 juni toen ik moest wachten een half uur bij mooie paal, ik had toen de bus van st Annaparochie om 18.25 naar Minnertsga mooie paal, daar was ik om 18.35 plus minus. De aansluiting, bus 71 kwam om 19.02 richting Afsluitdijk via Harlingen.

3 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 22 juni 2020 om 06:55 geantwoord

Beste Mirella Mud,

Bedankt voor de aanvullende informatie. Wij sturen je klacht door naar regio waar dit verder wordt uitgezocht en met de medewerker wordt besproken.

Wel laten wij je weten dat het E-ticket alleen geldig is als het is gedownload in de Arriva app of als het is afgedrukt -in kleur of in zwart/wit- op blanco A4 papier, in landschap formaat (horizontaal) zonder aanpassing van de printgrootte, op een laser of inktjet printer.

Nogmaals excuses voor het ervaren ongemak. We hopen dat je in de toekomst zonder problemen met onze bussen en treinen kunt reizen.

Heb je in de toekomst een vraag of een klacht? Neem dan contact op via Twitter @Arriva_NL of via onze Facebookpagina Arriva Nederland. Op arriva.nl vind je onze overige contactmogelijkheden.

Met vriendelijke groet

Jeltsje
Medewerker Arriva Klantenservice

Heeft op 22 juni 2020 om 07:48 geantwoord

Hoezo opgelost???? Ik weet zeker dat er nu weer helemaal niks aan gedaan wordt. En ik kan niet printen. Ik heb de app nu gedwonwload maar daar kan ik niet bij het ticket. En alle andere buschauffeurs hadden het wel even mogen zeggen. Wat een baggerbedrijf zijn jullie

Alle klachten die gemeld zijn door Mirella Mud