Klacht: Gevaarlijk rijgedrag

op 02 mei 2021 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Op 2 mei 2021 om 17.15.
Reed Lijnbus 3 op de De Bossche pad in Den Bosch langs de watertoren waarna de bus de bocht te scherp nam, waardoor ik na achter moest rijden om niet gerampt te worden. Waardoor ik tegen de auto achter mij aan kwam en die schade heeft. De chauffeur van de andere auto toeterde nog heel had en lang maar de bus reed gewoon door. De ander bestuurder gaf ook aan dat het niet onze fout was maar door het asociale gedrag van de buschauffeur lag. De Buschauffeur is niet gestopt en is gewoon doorgereden. De geraakte bestuurder heeft een tekening via google maps gemaakt van de situatie. Hij is ook bereidt om u te woord te staan over wat er gebeurt is

Als de schade op de buschauffeur verhaald wordt of door jullie bedrijf. Aangezien wij op dat moment niks anders konden dan na achter rijden om niet zelf geraakt te worden.

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 02 mei 2021 om 20:40 geantwoord

Beste madelaine1973,

In je melding geef je aan dat je schade hebt opgelopen als gevolg van een bus die de bocht te scherp naam waardoor je achteruit moest rijden. Ik kan me voorstellen dat je hier van geschrokken bent.

Hieronder lees je wat wij van jou nodig hebben om dit verzoek verder in behandeling te nemen.

Heb je schade en ben je van mening dat Arriva daarvoor aansprakelijk is? Dan kun je Arriva Nederland aansprakelijk stellen. Wij hebben dan van jou een schriftelijke aansprakelijkheidstelling nodig met daarin de volgende gegevens:

• Omschrijving van het voorval
• Gegevens gedupeerde: naam, adres, woonplaats, telefoonnummer en e-mailadres.
• Datum, tijdstip, locatie en rijrichting van het Arriva voertuig en omschrijving van het voorval.
• Gegevens betrokken voertuig van Arriva, bijvoorbeeld het lijnnummer, bus/treinnummer, etc.
• Omschrijving van de schade, plus eventueel gemaakte/te maken kosten.
• Gegevens eventuele getuigen: naam, adres, woonplaats, telefoonnummer.
• Beschrijving eventueel al genomen acties (bijvoorbeeld politie, ziekenhuis, verzekering).

Je kunt je aansprakelijkheidstelling sturen naar [email protected]
Ook kun je schriftelijk reageren naar:

Arriva Nederland
T.a.v. afdeling Riskmanagement
Antwoordnummer 1004
8440 VB Heerenveen

Je ontvangt binnen 10 werkdagen een reactie van de afdeling Riskmanagement.

Heb je in de toekomst een vraag of een klacht? Neem dan contact op via Twitter @Arriva_NL of via onze Facebookpagina Arriva Nederland. Op arriva.nl vind je onze overige contactmogelijkheden.

Hillie
Arriva Klantenservice Medewerker