Klacht: GEEN BUS!

Erik1961 op 15 januari 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Zaterdag 14 januari, bushalte Dunantplein in Schoonhoven. Tijdstip 9.20 uur. Zoals wekelijks rij ga ik op dit tijdstip naar Rotterdam, al maanden lang.
Vandaag geen bus! Om 9.40 gebeld met Arriva, na een eindeloze wacht-
periode iemand aan de lijn (goed dat dit nummer gratis is). Mijn verhaal gedaan. Antwoord: dit is een Syntusrit! Nee, dit is een Arrivarit volgens de dienstregeling. Er staat immers geen “a” achter de vertrektijd en dat houdt dus in Arriva. Wanneer er een “a” achter de tijd staat is het een Syntusrit volgens de toelichting. De man ging de CVL bellen. Na een tijd meldde hij dat de chauffeur de oproep van deze centrale niet beantwoordde. En daarmee was de kous af. Sta je dan in de kou! Letterlijk en figuurlijk. Er is nooit een bus gekomen, dus dat verhaal over die chauffeur is ook onzin! Bedankt Arriva, erg klantvriendelijk. Volgens mij zijn de reizigers die gebruik maken van jullie vervoer de belangrijkste inkomensbron! Was overigens niet de eerste keer dat dit gebeurde. Een week of twee geleden ’s avonds precies hetzelfde verhaal op Capelse brug. Bus van 19.00 uur verscheen niet. Ook Arriva!

Gewenste Oplossing:

Vertel geen onzin en zeg gewoon dat er iets fout gegaan is. Snap ook niet dat er twee busmaatschappijen op dezelfde lijn rijden, dat is vragen om problemen. Schuif het probleem op het bordje van de ander en jouw probleem is opgelost en de reiziger de dupe!

Bericht van

8 jaren geleden - Beste Erik1961, Heel begrijpelijk dat je niet blij bent met de manier waarop dit is gegaan. Excuses hiervoor. Zeker met dit weer is het geen pretje om te moeten wachten. Ik wil je bericht graag intern doorsturen zodat kan worden uitgezocht waarom de bus nu uiteindelijk niet heeft gereden. Daarvoor heb ik wel het lijnnummer nodig van de bus die bij jouw halte had moeten komen. Wil je me dit nog doorsturen? Met vriendelijke groet, ^YZ Webcareteam Arriva Nederland

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bericht van

8 jaren geleden - Hoi Erik, Sorry, ik begrijp je reactie niet goed. Ik zie dat je klacht van 15 januari in behandeling staat en mijn collega je heeft gevraagd om een lijnnummer zodat we je klacht door kunnen geven in de regio. Helaas hebben wij het lijnnummer nog steeds niet ontvangen. Met vriendelijke groet, ^LH Arriva Webcareteam

Reactie van de melder van de klacht

8 jaren geleden - Ik begrijp jullie niet zo goed! Begrijp werkelijk niet dat jullie niet weten welke buslijn er tussen Utrecht en de Capelse Brug rijdt van je eigen maatschappij. Buslijn is 195!

Arriva

Heeft op 18 januari 2017 om 17:34 geantwoord

Geboden Oplossing:

Bedankt voor je reactie. Er rijden meerdere lijnen tussen Utrecht en de Capelse Brug vandaar onze vraag.

Ik heb geprobeerd te achterhalen waarom de bus niet is geweest op 14 januari. Helaas staat er geen melding in mijn systeem wat de reden is geweest. Daarom heb ik je klacht intern doorgegeven in de regio waar het verder opgepakt en uitgezocht gaat worden. Excuses voor het ervaren ongemak die je hebt gehad doordat de bus niet is geweest en de verkeerde informatie die je hebt ontvangen.

Mocht er onverhoopt in de toekomst weer eens iets zijn dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina, Facebookaccount of ons online contactformulier: https://bit.ly/2aSlk6X

Met vriendelijke groet,
^LH
Arriva Webcareteam

Erik1961

Heeft op 18 januari 2017 om 22:00 geantwoord

Klacht opgelost? Hoezo opgelost? Wat is de oplossing dan? Mensen in de kou laten staan en vervolgens zeggen dat er niets in het systeem staat dat die bus niet gekomen is. Dat is toch heel raar of niet? Er had toch een chauffeur dienst op dat moment, die was toch ingeroosterd? Er is helemaal geen oplossing en misschien sta ik en anderen zaterdag wel weer voor niks op dat tijdstip bij die halte. Wat is dan de oplossing? Weer een uur wachten? Weer een klacht?

Bericht van

8 jaren geleden - Beste Erik1961, Mijn collega heeft jouw klacht inter doorgestuurd. Hierop heb ik zojuist een reactie gekregen. Deze luidt: "De gehele dienst is deze dag verwijderd uit het systeem, menselijke fout. Excuus is zeker op zijn plaats." Met vriendelijke groet, ^YZ Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door