Mijn Klacht:
Zaterdag 14 januari, bushalte Dunantplein in Schoonhoven. Tijdstip 9.20 uur. Zoals wekelijks rij ga ik op dit tijdstip naar Rotterdam, al maanden lang.
Vandaag geen bus! Om 9.40 gebeld met Arriva, na een eindeloze wacht-
periode iemand aan de lijn (goed dat dit nummer gratis is). Mijn verhaal gedaan. Antwoord: dit is een Syntusrit! Nee, dit is een Arrivarit volgens de dienstregeling. Er staat immers geen “a” achter de vertrektijd en dat houdt dus in Arriva. Wanneer er een “a” achter de tijd staat is het een Syntusrit volgens de toelichting. De man ging de CVL bellen. Na een tijd meldde hij dat de chauffeur de oproep van deze centrale niet beantwoordde. En daarmee was de kous af. Sta je dan in de kou! Letterlijk en figuurlijk. Er is nooit een bus gekomen, dus dat verhaal over die chauffeur is ook onzin! Bedankt Arriva, erg klantvriendelijk. Volgens mij zijn de reizigers die gebruik maken van jullie vervoer de belangrijkste inkomensbron! Was overigens niet de eerste keer dat dit gebeurde. Een week of twee geleden ’s avonds precies hetzelfde verhaal op Capelse brug. Bus van 19.00 uur verscheen niet. Ook Arriva!
Gewenste Oplossing:
Vertel geen onzin en zeg gewoon dat er iets fout gegaan is. Snap ook niet dat er twee busmaatschappijen op dezelfde lijn rijden, dat is vragen om problemen. Schuif het probleem op het bordje van de ander en jouw probleem is opgelost en de reiziger de dupe!
