Klacht: Eindeloze storingen

emmyslats op 03 juni 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Na eerder al een klacht in te hebben gediend, zal ik het nu maar nog eens proberen.

Beste Arriva,

soms zit ik jullie treinstellen en dan voel ik mij meestal wel op mijn gemak, aangezien ik elke dag 2x een uur moet reizen op jullie traject vanwege school. Ik heb moeite met dit jaar te halen en soms, héél soms, dan brengen jullie mij alleen nog maar méér moeite.

Ik kom vaker te laat (vooral de laatste tijd) door verschillende types storingen: overwegstoringen, wisselstoringen en soms blijkt een trein zó veel zin te hebben in een storing, dat hij uiteindelijk gestrand tussen twee stations in blijft staan.

Laatst maakte ik al 2 keer werkzaamheden in het weekend mee, oké, dat kan wel als er gewerkt wordt aan bepaalde zaken die storingen zoals hierboven genoemd zouden kunnen voorkomen, maar helaas pindakaas: dit is tot nu toe niet verbeterd.

Ik moet toegeven, ik heb mijn ouders behoorlijk leeg gemolken aan treinreizen toen ik nog niet over een studenten-OV beschikte. Allemaal omdat ik heel graag mijn opleiding wil behalen. Daarnaast betaal ik hedendaags nog steeds veel als ik in het weekend moet reizen als ik de bedragen vergelijk met het reisgemak. Het is gewoon niet meer prettig om trein te reizen, sinds Arriva dit traject heeft overgenomen.

Hieronder kan ik trouwens video’s en/of foto’s toevoegen, maar ik denk niet dat dit nodig is aangezien er altijd veel mensen naast mij die last hebben van alle drama op dit traject.

Gewenste Oplossing:

Ik kan wel zeggen dat ik blij ben als er geen storingen meer zijn, maar dit kan nooit compleet verholpen worden. Een vergoeding, althans, zou prettig zijn.

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van

7 jaren geleden - Beste Emmy, Niet leuk te lezen wat je allemaal ervaart in onze treinen. Ik wil je reactie graag doorsturen naar de betreffende regio zodat hier aandacht aan besteed kan worden. Helaas kan ik nergens uit jouw verhaal opmaken over welk traject dit gaat. We hebben dit jaar meerdere delen in het land overgenomen dus ik wil niet zomaar gokken ;-) Kun je me nog even laten weten om welk traject dit gaat? Alvast bedankt. Met vriendelijke groet, ^SH Webcareteam Arriva

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Reactie van de melder van de klacht

7 jaren geleden - Goedemorgen, ik had het over het Roermond-Nijmegen traject, maar ik vraag me wel écht af waardoor al die storingen nou komen, want het is zeer hinderend. :( In ieder geval, bedankt voor de hulp! Groetjes Emmy

Arriva

Heeft op 04 juni 2017 om 11:49 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste emmyslats,

Bedankt voor je toelichting. Ik heb het doorgestuurd naar de regio.

De verstoringen die je opnoemt, kunnen verschillende oorzaken hebben. Zo speelt de staat van het spoor een rol, maar ook het weer speelt hier een rol. Je kunt meer over storingen aan het spoor (sein-, wissel- en overwegstoring) vinden op de website van spoorbeheerder ProRail: www.prorail.nl.

Excuses voor het ervaren ongemak. Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina onder @Arriva_NL , Facebookaccount www.facebook.com/ArrivaNederland of ons online contactformulier: http://bit.ly/2qME1Pv.

Met vriendelijke groet,
^WB
Arriva Webcareteam

Alle klachten die gemeld zijn door