Klacht: Een asociale buschauffeur

op 14 mei 2019 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Mijn klacht begaat een chauffeur bij jullie in dienst die op 14052018 om 14:21 bij bushalte belgieplein bus 1

Ik stapte op de bus die dag om een dagkaart te kopen, wat erop vervolgde was een chauffeur die me van boven naar beneden keek en toen zuchtte toen ik het wilde betalen, ik kom erachter dat er te weinig saldo op mijn pasje zat en vroeg vervolgens een probleem was of ik het overmaak en dus alsnog betaal. De chauffeur was daar niet blij mee en vertelde me om nou te vertrekken uit de bus, ik zei toen dat het maar een moment zou duren en dat ik een belangrijke afspraak had in een andere stad. De man vervolgde twee maal luider te zeggen tegen me GA UIT DE BUS IK GA DAAR NIET OP WACHTEN

Ik vond dat de man weinig begrip toonde en heb het gevoel gekregen dat hij zijn slechte humeur op mij storte. Ik heb altijd goede ervaringen gehad maar door zoiets kan ik iemand met ptsd en sociale angst helemaal niet meer reizen met de bus. Het had op een andere manier kunnen worden gezegt en gedaan

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 14 mei 2019 om 22:40 geantwoord

Beste Timadhub,

Niet leuk om te lezen dat je deze ervaring hebt gehad in lijn 1. Ik kan me voorstellen dat je daarvan baalt.

Het is helaas niet mogelijk om geld over te maken voor een buskaartje. Dit kan onze financiële afdeling niet verwerken en daarnaast is er geen controle of er daadwerkelijk betaald wordt. Je kan de volgende keer dan beter online een E-ticket bestellen via de reisplanner op onze website. Uiteraard had de chauffeur je dit op een nette manier kunnen vertellen. Ik zal daar een melding van maken zodat we hoor en wederhoor toe kunnen passen met de chauffeur.

Excuses voor het ervaren ongemak. Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina onder @Arriva_NL of via onze Facebookaccount Arriva Nederland.

Lina
Arriva Klantenservice Medewerker

Alle klachten die gemeld zijn door Timadhub