Klacht: Drukte in trein ondanks corona maatregelen

op 12 mei 2020 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Op het traject Boxmeer – Nijmegen is het elke dag veel te druk in de trein. Mensen houden niet genoeg afstand meer. Te veel mensen op elkaar. Ik zie geen controle van Arriva zelf. Klachten via hun eigen site worden niet serieus genomen. Je krijgt een standaard gekopieerd stukje tekst. Dit weet ik omdat ik tegelijk met collega’s een klacht heb ingediend, dit werd behandeld met exact het zelfde bericht.

Ik ben pas tevreden als Arriva persoonlijk reageert op een klacht en niet een standaard stukje knipt en plakt en misschien nog wel vele malen belangrijker, luister eens naar de klachten, zet extra treinen in om de drukte op te vangen. Er word nu net gedaan alsof ik gek ben, want Arriva houd nummertjes bij en weet dus precies hoe druk het is. Terwijl de praktijk laat zien dat het structureel te druk is .

2 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

2 weken geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

2 weken geleden - Goedemiddag Bk27,Jammer om te lezen dat het gevoel is ontstaan dat je eerdere meldingen niet serieus in behandeling zijn genomen. In je klacht geef je aan dat het iedere dag te druk is in de treinen op het traject Boxmeer - Nijmegen. Op welke tijdstippen ervaar je dit meestal?Met vriendelijke groet,Jan Medewerker Arriva Klantenservice

Reactie van de melder van de klacht Bk27

2 weken geleden - De laatste tijd is het om 16:30 veel te druk. De uren er omheen(- 1 uur) zijn verschillend druk, ook vaak te druk. Mensen bij de deuren zitten, meerdere mensen per zit plaatsgroep. In Boxmeer stapt er altijd een grote groep in(grote werkgever in de buurt), in Cuijk stappen er vaak meer in dan dat er daar uit gaan.

2 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 13 mei 2020 om 22:52 geantwoord

Beste Bk27,

Bedankt voor je reactie. Begrijpelijk dat je baalt van de drukte. Vooral als 1.5 meter afstand houden dan niet meer mogelijk is. Het advies om alleen te reizen indien dit strikt noodzakelijk is geldt nog steeds, maar helaas wordt er ook weer veel gebruik gemaakt van de trein voor plezier uitjes.

Bij een melding van een volle trein op een bepaald traject wordt de volgende dag, indien mogelijk, actie ondernomen. Dus waar mogelijk bijvoorbeeld het verlengen van een trein. Handhaving op 1,5 meter is niet aan de vervoerders, dit is aan de politie. Ik heb je klacht intern doorgegeven aan de desbetreffende afdeling in de regio. Daar wordt je melding verder opgepakt en er zal gekeken worden naar de mogelijkheden om drukte te voorkomen.

Excuses voor het ongemak dat jij ervaart door de aanpassingen ivm het coronavirus. Zorg voor je eigen veiligheid, schat de situatie in en werk de-escalerend.

Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina onder @Arriva_NL of via onze Facebookaccount Arriva Nederland.

Lina
Arriva Klantenservice Medewerker