Klacht: Door landelijke OV staking kon ik niet op de 70e verjaardag van mijn moeder komen geen restitutie hotelannulering

MaTasja op 17 juli 2018 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik kon door de landelijke OV staking die op vrijdag 29 juni plaatsvond EN ook nog op zaterdag 30 juni (waar eerst nog geen sprake van was, anders had ik helemaal geen hotel geboekt) niet naar de 70e verjaardag van mijn moeder. Mijn dochter van 8,5 zou haar dan ook voor het eerst in het echt zien, daar we voorheen geen contact met haar hadden. We zouden dan vrijdag op zaterdag in een hotel verblijven in Thorn het witte stadje. We waren al zo teleurgesteld dat we haar niet op de verjaardag zelf konden bezoeken (ander vervoermogelijkheden had ik niet vanuit Zeist), nu blijkt ook nog eens dat ik geen restitutie ontvang van de hotelboeking die ik de 27 juni heb geboekt en vervolgens de 28e weer heb geannuleerd. Dat is wel zuur en nog eens balen, want als alleenstaande moeder in de bijstand en zonder kinderalimentatie kon ik dat geld nu ook wel goed gebruiken om mijn moeder dan maar in de zomervakantie te gaan bezoeken. Het hotel wil totaal geen coulance tonen, daar het zo in de voorwaarden staat. Tja, alsof ik erom heb gevraagd dat de landelijke staking langer zou gaan duren dan eerst alleen nog die woensdag de 27. Zou Arriva wel coulance willen tonen? Ik schiet maar, want niet geschoten is altijd mis…. toch 😉

Gewenste Oplossing:

Een tegemoetkoming of volledige coulance in de hotelboekingskosten van 58 euro

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 17 juli 2018 om 15:44 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Matasja,

Wat een bijzonder vervelende ervaring. Het spijt mij te lezen dat je niet op de hoogte was van de staking in het weekend. Dit is wel kenbaar gemaakt van tevoren. Dit heeft ook op de website gestaan. Nu is het wel zo dat de FNV en CNV op het laatste moment besloten dat de stakingen langer door gingen.

Wij vergoeden alleen vooruitbetaalde reiskosten. Helaas geen taxi of hotelkosten. Helaas kunnen we daarin niets betekenen.
Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben dan kun je deze het beste kenbaar maken via onze website zelf:
https:www.arriva.nlconsumentenservice-contactcontact-met-arriva-1contactformulier.htm?regioid91641

Met vriendelijke groet,

Zoë
Medewerker Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door