Klacht: Debilisering van de reizigers

Yvonne Haringa op 07 juni 2024 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Goedemiddag,

Is het ooit voorgekomen dat een treinreiziger aan de verkeerde kant uitstapte en niet op het perron? Volgens mij kan die „verkeerde“ deur niet eens open.
Een reiziger kan zelf kijken waar het perron is en aan welke kant hij dus uit gaat stappen.
De nu algemene mededeling: „denk erom LINKS (of rechts) uitstappen“ werkt kleinerend, debiliserend en verwarrend.
Reizigers gaan over het algemeen uit van hun eigen positie bij het bepalen van links of rechts en niet van de rijrichting van de trein.
Het irriteert mij mateloos dat deze mededeling, nutteloos en verwarring zaaiend, is toegevoegd. Hiermee wordt de zelfredzaamheid en authenticiteit van de mens behoorlijk aangetast.

Ik hoor graag van u
Vriendelijke groet
Yvonne Haringa

Ik ben tevreden als deze zinloze, verwarring zaaiende, kleinerende mededeling weer snel verdwijnt

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 08 juni 2024 om 09:40 geantwoord

Beste Yvonne Haringa,

We vinden het jammer te vernemen dat je niet tevreden bent over onze dienstuitvoering. Excuses voor het ervaren ongemak. Klachten via Klacht.nl nemen wij niet meer in behandeling. Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via ons ontactformulier op de website of via Whatsapp: https://www.arriva.nl/vragen-contact/contact-met-arriva/

Groet,

Klantenservice Arriva

Yvonne Haringa

Heeft op 08 juni 2024 om 09:44 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Waardeloos

Alle klachten die gemeld zijn door Yvonne Haringa