Klacht: De bus kwam niet

op 15 mei 2019 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Vandaag, woensdag 15 mei 2019, kwam de lijn 32 richting Sittard van 13.00u bij station Beek-Elsloo niet. Eerst stond er dat er 10 min vertraging zou zijn op 9292. Toen, om 13.11u, veranderde dat naat 9 minuten. Ik stond op de bushalte te wachten sinds 12.54, mogelijk eerder, zonder de bus te zien. Toen die om 13.17 nog steeds niet was gekomen ben ik in bus 30 gestapt, die om 13.17 zou komen. Helaas was dit lijn 30 richting Maastricht, die aan dezelfde kant stopte waar ik lijn 30 richting Sittard verwachtte, op precies hetzelfde tijdstip. Ik weet niet wat er aan de hand is met Arriva en die halte maar dit slaat nergens op. Uiteindelijk heb ik lijn 32 een half uur later genomen vanaf de Kennedylaan.

Wanneer Arriva fatsoenlijk functioneert en informatie tijdig doorgeeft aan haar klanten. Wanneer bussen op tijd rijden en ik geen uur verlies omdat het ov niet functioneert naar behoren.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 15 mei 2019 om 15:40 geantwoord

Beste Weetikveel12,

Oei, wat vervelend dat de bus niet kwam en dat je daarna in een verkeerde bus stapte doordat deze bus bij een verkeerde halte kwam.

Onze welgemeende excuses voor het ervaren ongemak.

Het niet of niet tijdig rijden volgens de dienstregeling kan meerdere redenen hebben: een defect aan de bus, een omleiding of stremming, weersomstandigheden of een fout van de chauffeur en zelfs volledige rituitval door te veel vertraging.

Jouw reactie hebben wij doorgestuurd naar de vestiging waar deze verder word uitgezocht. Wij bedanken je voor jouw reactie. Dit stelt ons in staat onze kwaliteit te bewaken en te verbeteren.

^Wouter
Medewerker Klantenservice Arriva