Klacht: Coronamaatregelen

op 28 juni 2020 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Ik zit momenteel in bus 2. Uitgestapt om 11;29 bij de halte nieuwe beestenmarkt. Busnummer 4805 er zit ook een passagier zonder mondkapje in de bus en de chauffeur zegt er niks over. Ik voel me er niet prettig bij.

Als de chauffeur in het vervolg passagiers erop aanspreekt/weigert als ze geen mondkapje dragen.

2 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

2 weken geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

2 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 28 juni 2020 om 22:05 geantwoord

Beste Scilla,

Je geeft aan dat er een passagier in de bus zat zonder mondkapje. Het dragen van een mondkapje is de verantwoordelijkheid van de passagier zelf. De chauffeur kan niet handhaven op het dragen van een mondkapje, maar hij kan passagiers wel wijzen op de regels. Ook maakt de chauffeur er een melding van bij onze verkeersleiding.

Je meldt dat de passagier niet werd aangesproken. Ook voelde je je er niet prettig bij. Dat vinden wij jammer om te lezen. Ik stuur je bericht daarom door naar de regio zodat het met de chauffeur kan worden besproken.

Mocht er onverhoopt in de toekomst weer eens iets zijn dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina, Facebookaccount of ons online contactformulier: https://bit.ly/2aSlk6X

Groet, Sietse
Medewerker klantenservice Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door Scilla