Klacht: Buschauffeur weigert te stoppen bij halte

op 16 mei 2019 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Beste,

Vandaag wilde ik vanuit station Roosendaal om 17:13 de bus pakken naar Kroeven (lijn 3). De bus was te vroeg en het was lekker weer dus besloot ik nog even in de halte te wachten. De buschauffeur sloot al zijn deuren en wilde al wegrijden, voordat hij werkelijk al weg was gereden van de halte, zwaaide ik nog om aan te geven dat ik mee wilde reizen. Waarop de buschauffeur mij half lachend, en neerbuigend aankeek en onbeschoft wegreed.

Ik kan mij niet voorstellen dat dit een normaal gang van zaken is voor een buschauffeur die nog niet wegreden is bij de halte?

De buschauffeur dient netjes de passengiers binnen te laten als hij die mogelijkheid er nog voor heeft.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

4 maanden geleden - Beste SalwaHammoudi,Wat jammer dat je niet mee kon met deze bus.Je geeft aan dat je in de halte wachtte. Wat bedoel je hier precies mee? Je vertrekhalte was Roosendaal, Station? Stond de bus al bij de halte of kwam de bus aanrijden en reed hij de halte zonder jou voorbij?Met vriendelijke groet, ^Wouter Medewerker Klantenservice Arriva

Reactie van de melder van de klacht SalwaHammoudi

4 maanden geleden - Beste Wouter,Ik was in gesprek met iemand, vandaar dat ik stond in de halte zodat ik nog optijd mee kon rijden. Voor de bus die ik zou nemen (Kroeven lijn3) stond namelijk nog Tolberg Oost (lijn2) dus wegrijden zou hij sowieso nog kunnen voordat de voorste bus weg was. Op het moment dat Tolberg Oost wegreed, liep ik richting de bus Kroeven 3, terwijl hij de deuren sloot zwaaide ik nog om aan te geven dat ik nog mee wilde, waar hij dus geen zin in had.Groet,Salwa

Arriva

Heeft op 16 mei 2019 om 22:28 geantwoord

Beste SalwaHammoudi,

Wij vinden het bijzonder vervelend dat jouw geplande reis met onze organisatie niet naar verwachting is verlopen en bieden je hiervoor onze excuses aan.

Klachten over het gedrag van onze medewerkers nemen wij uiterst serieus. Jouw reactie hebben wij daarom doorgestuurd naar de vestiging waar dit verder wordt uitgezocht en wordt besproken met de betreffende medewerker. Wij passen altijd hoor en wederhoor toe met onze medewerkers. Wij verwachten van hen dat zij betrokken zijn en al het mogelijke ondernemen om reizigers een optimaal reiscomfort te bieden.

Wij stellen het zeer op prijs dat je de moeite hebt genomen om ons op de hoogte te stellen van jouw ervaring. Met jouw reactie kunnen wij blijven werken aan onze dienstverlening en de verbetering ervan.

^Wouter
Medewerker Klantenservice Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door SalwaHammoudi