Klacht: Buschauffeur stopt niet op eindstation

op 13 september 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Op woensdag 13 september om 19:22 nam ik bus 34 naar Obbicht via Grevenbicht. Ik moest uitstappen bij de markt in Obbicht (wat tevens het eindstation van deze bus is) normaal gesproken stopt hij hier altijd ook als er niet op het ‘stop’ knopje wordt gedrukt, maar nu reed hij door. Dus ik liep naar voor om te vragen waarom hij niet stopte, waarop de buschauffeur op een chagrijnige toon zei: ik stop hier alleen als ik te vroeg ben, nu ben ik te laat dus rij ik gewoon door. Vantevoren hadden wij (een andere jongen en ik die nog in de bus zaten) nog eens op het ‘stop’ knopje gedrukt. De buschauffeur was hier niet van gediend, stopte daarom opeens op de weg en deed de deuren snel open en dicht om het stop teken te laten verdwijnen. Hierna drukten wij nog eens op het ‘stop’ knopje en liet hij ons eruit bij de eerstvolgende bushalte, waardoor wij nog 15 minuten terug moesten lopen.
Ik vind dit alles behalve klantvriendelijkheid.

Wanneer een buschauffeur doet wat hij hoort te doen. En een beetje respect toont tegenover zijn klanten.

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

1 week geleden - Beste Maudjex, Wat vervelend dat de chauffeur niet stopte bij de juiste halte. Wat was je opstaphalte? Met vriendelijke groet, ^WB Arriva Webcareteam

Reactie van de melder van de klacht Maudjex

1 week geleden - Hallo, Mijn opstaphalte was het station in Sittard. Dus eigenlijk van beginpunt tot eindpunt. Met vriendelijke groet, Maud Jacobs

Arriva

Heeft op 13 september 2017 om 22:52 geantwoord

Beste Maudjex,

Dank je wel. Ik stuur de klacht intern door zodat dit besproken kan worden met de chauffeur.

^WB
Arriva Webcareteam

Alle klachten die gemeld zijn door Maudjex