Klacht: Buschauffeur is een respectloos en de Manager klantservice doet als de passagier heeft gelogen.

op 25 juni 2020 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Klacht tegen het arriva-personeel, buschauffeur lijn 20 Leiden-Noordwijk en tegen mevrouw Lisa Luyke- Manager Klantenservice, omdat het lijkt alsof ze de klacht van mensen niet leest, maar reageert ter verdediging van de buschauffeur alsof de klacht een leugen is.

Hieronder zie u de klacht die ik Arriva geschreven heb:

Geachte heer/ mevrouw,
De buschauffeur van de buslijn 20, Noordwijk richting Leiden Centraal, (Unit 8764) is een respectloos en gebruikt deel werktijd voor zijn telefoon. Op 22 juni 2020) stapte ik in die bus 20 om 07:14 uur bij de halte Noordeinde (Rijnsburg), daarna stopte hij de bus bij de halte Splitsing en er is is stil gebleven om zijn telefoon te gebruiken en te schrijven (ik denk dat hij aan het chatten was) Ik dacht dat hij zou nog een minuut blijven omdat hij één minuut vroeger langskwam bij de halte, maar die man ging door met zijn telefoon en heeft de tijd niet opgelet. De passagiers begonnen zich ongemakkelijk te voelen en ik ook, omdat ik het risico had , om de trein te missen. Ik heb gezien wat hij deed omdat ik ik de eerste stoelen zat aan de rechter kant .
Ik keek de beeldscherm en zei tegen die man: “meneer, u blijft te lang bij deze bushalte (Splitsing) en volgens de beeldscherm zou u op dit moment bij de halte Leidsebuurt langskomen. Die man draaide zijn gezicht en ipv van excuses aan te bidden of om er iets anders te zeggen, zei hij brutaal tegen mij: “Bemoei je niet mee met mijn werk dat ik niet met jouw werk bemoei”
Ik zei tegen: “u kunt beter met de passagiers omgaan, want het is niet de manier, we zien de beeldscherm en u blijft te lang stil bij deze halte” die man stond op om ruw tegen mij te zeggen: “je moet mij niets zeggen , je stapt nu uit de bus, nu, stap maar uit” .. Ik ben boos en zei: ik ga niet uit de bus, het is niet jouw bus, je bent respectloos en ik ga de politie bellen als je zo doorgaat. Hij zei me nog: bel wie je wil, maar je stapt nu uit de bus, je moet niet bemoeien met mijn werk. Ik zei: je kunt beter de tijd van de passagiers respecteren, je kunt chatten maar als jij aan het werk bent.
De andere passagiers reageerden ook door de verloren tijd, dan startte hij om snel te rijden, Ik zei: “het is niet normaal” en hij vroeg me met harder stem: ‘ wat zeg jij , ga je door bemoeien?
Dan ging hij door harder rijden om de verloren tijd in te halen. Een andere passagier ( vrouw) die er iets achter zet , schreeuwende: “Heyyy, het is geen vrachtwagen” en die buschauffeur reageerde ook respectloos tegen die mevrouw en viel ook in discussie met haar.
Op het moment dat hij langskwam bij de leidsebuurt: zei me nogmaals: “Kijk, zie je, daar heb je de halte, en niet bemoeien met wat ik doe”. Ik reageerde niet tegen, want ik had geen zin in, hij is heel brutaal. Maar mensen hebben er commentaar gegeven: “ik ga de trein missen” “het wordt te laat” “Het kan gewoon niet”
Ik denk dat die buschauffeur iets anders moet gaan doen want hij kan niet met mensen werken, hij moet een cursus doen.

Wanner mijn klacht echt in behandeling wordt genomen. Het lijkt dat de Manager Klantservice zomaar een antwoord heeft gegeven.

2 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

2 weken geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

2 weken geleden - Beste Zol,Niet leuk om te lezen dat je deze ervaring hebt gehad in lijn 20. Zoals je dit omschrijft is het begrijpelijk dat je dit niet prettig vindt en bent geschrokken.In je melding geef je aan dat je het niet eens bent met de reactie die je hebt ontvangen. Kun je aangeven waar je het niet mee eens bent? We hebben je melding besproken met de chauffeur en met zijn leidinggevende. De chauffeur heeft opdracht gekregen om te wachten om te voorkomen dat er reizigers zijn die de bus missen als deze te vroeg langs de haltes rijdt. Uiteraard is er ook bij de chauffeur aangegeven dat hij dit op een normale manier kan uitleggen en zich niet meteen aangevallen hoeft te voelen.Met vriendelijke groet, Lina Arriva Klantenservice Medewerker

Reactie van de melder van de klacht Zollie

2 weken geleden - Beste Lina,Je vraagt om waar ik het niet mee eens ben met de reactie van Lysa Luyke.De reden had ik aangeven bij mijn klacht. Ik reis elke dag in het OV en ik weet als een buschauffeur te vroeg, te laat of op tijd rijdt. Aan alle bussen hangt een monitor met de reisinformatie en de aankomsttijd bij elke halte en het is zichtbaar voor de passagiers.-Ik schreef dat de buschauffeur te lang is gebleven bij de halte Splitsing en de Klantservice manager schreef dat ik zei dat hij bij halte Noordeinde stond te wachten.- Ik zei dat de buschauffeur de tijd gebruikte voor zijn telefoon en volgens de reisinformatie van de monitor ( beeldscherm) moest hij bij de halte Leidsenburrt langskomen op het moment dat ik de commentaar gaf. Alles passagiers hadden de monitors ook gezien en ze begonnen te mompelen, dan maakte ik de opmerking aan de buschauffeur. Ik zag hem in die bijna 5 minuten dat hij bezig was met zijn telefoon en de tijd niet opmerkte. Maar de Klantservice Manager zei dat hij de halte niet gebruikte om zijn telefoon te gebruiken maar om zijn tijd af te wachten.. Beteken het dat ik lieg? . Hij voelt zich gepakt en na zijn reactie heeft hij harder gereden om de tijd in te halen.. - Ik zei dat de buschauffeur met harde stem respectloos reageerde tegen mij, ook zei ik over de ruwe manier zoals hij tegen mij pratte om mij te willen dwingen uit de bus te stappen. Maar de klantmanager lijkt zoals het niet zo erg is. Hij is ook respectloos tegen een andere mevrouw geweest die hem gevraagd heeft om minder hard te rijden, omdat hij de verloren tijd wou inhalen.Die man moet een cursus volgen omdat hij niet weet hoe hij met mensen moet omgaan. Als hij tegen kritiek niet aankan, dan moet hij zijn werk goed doen, simpel !

Bericht van Arriva

2 weken geleden - Beste Zol,Heb je voor mij ook een referentienummer. Dan nemen wij je klacht opnieuw in behandelingMet vriendelijke groet,Josje Medewerkster Klantenservice Arriva

Reactie van de melder van de klacht Zollie

1 week geleden - Beste Josje,Het is 457778 en Refnr.: 881220

Arriva

Heeft op 01 juli 2020 om 06:33 geantwoord

Goedemorgen Zol,

Bedankt voor je reactie. We nemen je klacht opnieuw in behandeling. Je krijgt van ons een ontvangstbevestiging.

Mocht er onverhoopt in de toekomst weer eens iets zijn dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina, Facebookaccount of ons online contactformulier: https://bit.ly/2aSlk6X.

Groet, Sietse
Medewerker klantenservice Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door Zollie