Klacht: Buschauffeur heeft geweigerd mijn zoon mee te nemen.

W. Zweverink op 10 juli 2018 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Op vrijdag 15 juni j.l. ging mijn zoon voor het eerst alleen (!) met de bus van Hengelo Gld. naar Doetinchem. Hij kocht hiervoor met contant geld een kaartje van € 6,– bij de buschauffeur. Hij vroeg nog nadrukkelijk of het een retour betrof en of hij er weer mee van Doetinchem terug naar Hengelo Gld. kon reizen. Dat was volgens de chauffeur het geval. Toen hij de bus weer terug wilde nemen en zijn retourkaartje liet zien aan de chauffeur zei deze: Ja, dat is een mooi kaartje. Vervolgens werd duidelijk dat hij mijn zoon niet mee wilde nemen omdat er volgens de chauffeur geen losse kaartjes meer werden verkocht, en zeker niet met contant geld. Maar mijn zoon had er ruim een uur geleden nog een gekocht! Om van de discussie af te zijn en omdat hij toch thuis wilde komen bood mijn zoon nog aan om dan maar een nieuw kaartje te kopen met contant geld, want hij had geen pinpas bij zich. Maar dat kon niet. Een meisje dat ook bij de bushalte stond en wachtte op de bus naar Borculo had ook een los kaartje en vroeg zich af of zij wel meegenomen zou worden door haar buschauffeur. Dat heeft mijn zoon niet afgewacht. Hij moest mij opbellen om te vragen of ik hem op wilde halen. Dat betekende ook nog eens 26 kilometer rijden voor mij. Het gaat nog niet eens zo zeer om het geld wat we kwijt waren maar het was te bizar voor woorden dat het ene moment een chauffeur wel een kaartje aan je wil verkopen en dat je vervolgens een uur later niet meegenomen wordt door een andere chauffeur. Plus hoe vernederend het was om zo te moeten discussiëren bij de bushalte. Een week later lazen we in de media dat er vanaf donderdag 21 juni niet meer met contant geld kon worden betaald in de bussen van Arriva….. Toen mijn zoon met de bus wilde, kon er dus nog wel contant betaald worden. Of de chauffeurs waren niet goed geïnstrueerd of ze pasten zelf willekeur toe in wie ze wel of niet mee wilden nemen. Want contante betaling was misschien lastig en kost meer tijd? Geen idee.

Gewenste Oplossing:

We hebben direct een klacht bij Arriva neergelegd op 15 juni j.l. Maar daar hebben we tot nu toe geen respons op gekregen. Ik ben tevreden als Arriva de onkosten vergoed van het kaartje en de brandstofkosten, want ik heb wel 26 kilometer moeten rijden om mijn zoon op te halen. Verder vind ik het schandalig hoe klanten die gebruik willen maken van de diensten van Arriva worden behandeld. Mijn zoon wil helemaal niet meer met de bus, zeker nu zijn eerste rit zo slecht bevallen is. Hij zegt dat hij de 26 kilometer de volgende keer liever fietst!

Beoordeling 4/10 star-2 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van

6 jaren geleden - Beste Mevrouw Luimes, Wat vervelend om te lezen wat uw zoon heeft meegemaakt. U geeft aan al een klacht ingediend te hebben via onze eigen kanalen op 15 juni. Als u bij ons een klacht heeft gediend ontvangt u van ons een mail met de bevestiging dat de klacht binnen is met daarbij een referentienummer beginnend met KLS. Heeft u deze wellicht voor mij, dan kan ik nakijken wat er mee is gedaan en waarom u daar geen reactie op heeft ontvangen. Met vriendelijke groet, Zoé Medewerker Klantenservice

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Reactie van de melder van de klacht

6 jaren geleden - Mijn zoon heeft als referentienummer gekregen: 348586

Arriva

Heeft op 10 juli 2018 om 22:32 geantwoord

Geboden Oplossing:

Uw zoon heeft wel degelijk een reactie ontvangen op 18 juni op het mailadres [email protected].

Ik adviseer u om ook de spambox te controleren.

Indien u nog vragen heeft naar aanleiding van de melding kunt u die hier kenbaar maken: https:www.arriva.nlconsumentenservice-contactcontact-met-arriva-1contactformulier.htm onder vermelding van het referentienummer.

Bellen mag ook. U kunt ons gratis bereiken iedere dag van de week tot 23.00 uur via 0800 023 25 45

Met vriendelijke groet,

Zoë
Medewerker Klantenservice

Bericht van

6 jaren geleden - Hallo, Op 15 juni ontvingen we de volgende melding: Ik heb een retourtje gekocht voor lijn 51 met contant geld. Toen ik voor de terugweg wilde opstappen naar huis zegt de buschauffeur dat mijn kaartje een enkeltje is. Ik heb 6 euro betaald en dat is een retourtje. Toen ik een nieuwe wilde kopen om gezeik te voorkomen zegt de chauffeur dat Arriva geen contant geld aanneemt. Ik heb op de heenweg ook met contant geld betaald. Nu heeft mijn moeder mij moeten ophalen uit doetinchem. Ik eis mijn 6 euro plus reiskosten terug. En op 18 juni hebben we het volgende antwoord verstuurd: In uw reactie geeft u aan dat u teveel heeft betaald. Het traject Doetinchem naar Hengelo is 6,00 euro enkele reis. In de bus zijn kaartjes veel duurder dan het reizen op een OV-chipkaart. Tot 24 juni is het mogelijk om met contant geld te betalen daarna is het allen maar meer mogelijk om met de pinpas te betalen. Dit in verband met de veiligheid. U kunt de tarieven zelf nakijken op onze website, zie volgende link: https:www.arrivapdf.nlwebfile?uuidd30a25c6-2403-40cc-b165-f1a6606126f5owneraf8aec32-6c73-47d5-af4d-f1553a2c3b77contentid2224. Met vriendelijke groet, Sietse Medewerker Klantenservice

Reactie van de melder van de klacht

6 jaren geleden - Hallo, Dank voor uw reactie. U schrijft dat de tarieven na te kijken zijn op de website. Ik geloof u op uw woord. Het is alleen wel zo dat de chauffeur op de heenreis bevestigde dat mijn zoon een retour had gekocht wat nu dus niet zo blijkt te zijn. Daar ging het dus al fout. Waar we alleen nog geen antwoord op hebben gekregen is het volgende: waarom mijn zoon bij zijn terugreis op 15 juni niet met contant geld een kaartje kon kopen terwijl hij een uur daarvoor nog wel een kaartje voor de heenreis kon kopen met contant geld. U schrijft zelf dat het pas vanaf 24 juni niet mogelijk meer is om met contant geld een kaartje te kopen. Ik moest hem daarom zelf 26 km. met de auto ophalen. Wat ons vooral stoort is hoe er met klanten om wordt gegaan want excuses hebben we nog niet eens gehad. Alleen de zin: Vervelend wat uw zoon heeft meegemaakt. Ook lees ik nergens terug dat de betreffende chauffeur (die volgens mijn zoon zeer onvriendelijk reageerde) er op aangesproken wordt. Zolang dit namelijk niet gebeurd zullen klanten deze ervaringen houden. De chauffeurs zijn toch het visitekaartje van uw bedrijf. Met vriendelijke groet, Gina Luimes

W. Zweverink

Heeft op 18 juli 2018 om 11:24 geantwoord

Beoordeling 4/10 star-2 (10)

Wijzigen

Hallo,

U schrijft dat mijn zoon een reactie heeft gekregen. Maar mijn zoon heeft het nagekeken op zijn mobiel. Hij heeft tussen 17 juni en 20 juni helemaal geen mailtjes ontvangen. Ook niet in de spam box. Zou u het betreffende antwoord nogmaals hier willen schrijven zodat ik het kan lezen. Want nu weet ik nog niet wat jullie op 18 juni dan geantwoord hebben.

Met vriendelijke groet,

Gina Luimes, moeder van Viggo Zweverink

Bericht van

6 jaren geleden - Hallo, Op 15-06-2018 ontvingen we onderstaande klacht: Ik heb een retourtje gekocht voor lijn 51 met contant geld. Toen ik voor de terugweg wilde opstappen naar huis zegt de buschauffeur dat mijn kaartje een enkeltje is. Ik heb 6 euro betaald en dat is een retourtje. Toen ik een nieuwe wilde kopen om gezeik te voorkomen zegt de chauffeur dat Arriva geen contant geld aanneemt. Ik heb op de heenweg ook met contant geld betaald. Nu heeft mijn moeder mij moeten ophalen uit doetinchem. Ik eis mijn 6 euro plus reiskosten terug. Op 18-06-2018 verstuurden we het volgende antwoord: In uw reactie geeft u aan dat u teveel heeft betaald. Het traject Doetinchem naar Hengelo is 6,00 euro enkele reis. In de bus zijn kaartjes veel duurder dan het reizen op een OV-chipkaart. Tot 24 juni is het mogelijk om met contant geld te betalen daarna is het allen maar meer mogelijk om met de pinpas te betalen. Dit in verband met de veiligheid. U kunt de tarieven zelf nakijken op onze website, zie volgende link: https:www.arrivapdf.nlwebfile?uuidd30a25c6-2403-40cc-b165-f1a6606126f5owneraf8aec32-6c73-47d5-af4d-f1553a2c3b77contentid2224. Met vriendelijke groet, Sietse Medewerker Klantenservice

Reactie van de melder van de klacht

6 jaren geleden - We hebben na al dat heen en weer gemail nog steeds GEEN antwoord gekregen op een heel simpele vraag: namelijk, waarom kon mijn zoon op 15 juni niet met contant geld een kaartje kopen in de bus?

Bericht van

6 jaren geleden - Tot 24 juni was het mogelijk om met contant geld te betalen in de bus. De chauffeur had dus geen gelijk als hij op 15-06 heeft gezegd dat we geen contant geld meer aannamen. Hiervoor bieden wij onze excuses aan. Mocht er onverhoopt in de toekomst weer eens iets zijn dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina, Facebookaccount of ons online contactformulier: https:bit.ly2aSlk6X. Met vriendelijke groet, Sietse Medewerker Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door