Mijn Klacht:
Op vrijdag 15 juni j.l. ging mijn zoon voor het eerst alleen (!) met de bus van Hengelo Gld. naar Doetinchem. Hij kocht hiervoor met contant geld een kaartje van € 6,– bij de buschauffeur. Hij vroeg nog nadrukkelijk of het een retour betrof en of hij er weer mee van Doetinchem terug naar Hengelo Gld. kon reizen. Dat was volgens de chauffeur het geval. Toen hij de bus weer terug wilde nemen en zijn retourkaartje liet zien aan de chauffeur zei deze: Ja, dat is een mooi kaartje. Vervolgens werd duidelijk dat hij mijn zoon niet mee wilde nemen omdat er volgens de chauffeur geen losse kaartjes meer werden verkocht, en zeker niet met contant geld. Maar mijn zoon had er ruim een uur geleden nog een gekocht! Om van de discussie af te zijn en omdat hij toch thuis wilde komen bood mijn zoon nog aan om dan maar een nieuw kaartje te kopen met contant geld, want hij had geen pinpas bij zich. Maar dat kon niet. Een meisje dat ook bij de bushalte stond en wachtte op de bus naar Borculo had ook een los kaartje en vroeg zich af of zij wel meegenomen zou worden door haar buschauffeur. Dat heeft mijn zoon niet afgewacht. Hij moest mij opbellen om te vragen of ik hem op wilde halen. Dat betekende ook nog eens 26 kilometer rijden voor mij. Het gaat nog niet eens zo zeer om het geld wat we kwijt waren maar het was te bizar voor woorden dat het ene moment een chauffeur wel een kaartje aan je wil verkopen en dat je vervolgens een uur later niet meegenomen wordt door een andere chauffeur. Plus hoe vernederend het was om zo te moeten discussiëren bij de bushalte. Een week later lazen we in de media dat er vanaf donderdag 21 juni niet meer met contant geld kon worden betaald in de bussen van Arriva….. Toen mijn zoon met de bus wilde, kon er dus nog wel contant betaald worden. Of de chauffeurs waren niet goed geïnstrueerd of ze pasten zelf willekeur toe in wie ze wel of niet mee wilden nemen. Want contante betaling was misschien lastig en kost meer tijd? Geen idee.
Gewenste Oplossing:
We hebben direct een klacht bij Arriva neergelegd op 15 juni j.l. Maar daar hebben we tot nu toe geen respons op gekregen. Ik ben tevreden als Arriva de onkosten vergoed van het kaartje en de brandstofkosten, want ik heb wel 26 kilometer moeten rijden om mijn zoon op te halen. Verder vind ik het schandalig hoe klanten die gebruik willen maken van de diensten van Arriva worden behandeld. Mijn zoon wil helemaal niet meer met de bus, zeker nu zijn eerste rit zo slecht bevallen is. Hij zegt dat hij de 26 kilometer de volgende keer liever fietst!
