Klacht: Bus komt niet opdagen

op 10 oktober 2019 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Hallo,
Ik wil graag een klacht indienen over het niet op komen dagen van bus 401 op Utrecht Centraal naar Breda.
Hierdoor ben ik een uur later thuis en heb ik, met nog veel anderen, lang buiten in de kou moeten staan, met onduidelijkheid.
Op de borden en via de app werd namelijk niet geïnformeerd hoe lang het nog gaat duren of dat de hele bus uitvalt, omdat ik anders een andere manier zou vinden.
Ik vind dit niet netjes hoe dit zo gaat, want anders had ik me hierop voorbereid, qua jas, eten of niet ervoor te kiezen om met de bus te gaan. Het is niet fijn om te zien hoe, ook oudere mensen, om je heen het koud krijgen en ook niet weten wat ze nu moeten.
Hopelijk kunnen jullie dit begrijpen, want niemand vind het leuk om lang buiten te wachten voor niks en wetende dat je steeds later en later thuis van je werkdag. Ik hoop dat jullie jezelf hierin kunnen verplaatsen.

Ik zal het vooral fijn vinden om beter op de hoogte gebracht te worden waar de bus blijft en een vergoeding voor het wachten zou ik toepasselijk vinden.

6 dagen geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

6 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

6 dagen geleden - Hoi Fabiënne,Jammer om te lezen dat lijn 401 niet is geweest. Ik begrijp dat je hiervan baalt. Graag horen we van je op welke dag en het tijdstip dat je wilde reizen zodat we kunnen nakijken waarom de bus niet is geweest.Met vriendelijke groet, Jill Medewerker Klantenservice

Reactie van de melder van de klacht Fhackmann

6 dagen geleden - Hoi Jill, Allereerst, dankjewel voor je begrip. Dit is vandaag, 10 oktober 2019, voorgevallen. De bus 401 zou om 18:31 moeten komen. Na lang wachten, is de bus op komen dagen. Toen de bus aan kwam rijden, stopte hij eerst om de mensen naar buiten te laten en vervolgens gingen de deuren weer dicht. Nu moesten we, ondanks dat de bus voor onze neus stond, nog langer buiten staan. Mijn gedachte hierachter was dat dit de volgende bus was en de buschauffeur geen idee had dat de vorige bus niet is op komen dagen en even een momentje wilde. Toen de deuren opengingen, we gingen zitten en weg reden (met de gedachte dat het de nieuwe bus was) kwamen er nog mensen aanrennen om nog de bus in te komen. Hiervoor stopte de buschauffeur netjes en deed de deur open. Vervolgens zei ze op een nalatige manier: Ach ik ben toch al een half uur te laat. Dus de buschauffeur wist dat ze te laat was, maar ging alsnog op haar gemakje verder, en bij het instappen niet melden waarom het lang duurde of een excuses aanbieden.Hopelijk heb ik je hiermee verder mee kunnen informeren. Als je nog vragen hebt, beantwoord ik die graag.

5 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 10 oktober 2019 om 23:16 geantwoord

Bedankt voor je toelichting. Zo te lezen is het een alles behalve plezierige ervaring geweest. Excuses voor het ervaren ongemak.

Ik heb geprobeerd om uit te zoeken waarom de bus zoveel vertraging had. Helaas heeft de bus zoveel vertraging opgelopen door drukte op de weg. Het was een hele drukke avondspits vanavond. Ik heb er in ieder geval een melding van gemaakt in de regio zodat we je klacht over de communicatie mee kunnen nemen in de evaluatie en we kunnen zoeken naar een oplossing hiervoor.

Op onze website onder Ik heb een vraag en daarna Niet tevreden, Geld terug vind je uitleg hoe je in aanmerking komt voor vergoeding. Ik kan daar langs deze weg helaas geen uitspraken over doen.

Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina onder @Arriva_NL of via onze Facebookaccount Arriva Nederland.

Lina
Arriva Klantenservice Medewerker

Alle klachten die gemeld zijn door Fhackmann