Mijn Klacht:
Geachte Arriva,
Graag wil ik een klacht indienen voor de bus en de trein vanaf Buitenpost. Ik loop stage in Kollum. Ik woon in Zuidhorn. Ik ga 4 keer in de week met de trein en de bus naar Kollum en aan het eind van de dag weer naar Zuidhorn. Nu heb ik meerdere keren meegemaakt dat de stop-trein naar Groningen al is vertrokken wanneer ik aankom bij Station Buitenpost. In de 9292 app staat dat de trein zou moeten vertrekken om 15 minuten over het hele uur en 15 minuten voor het hele uur. Deze week heb ik al 2 keer hierdoor te trein gemist omdat de trein te vroeg vertrekt.
Ik vindt dat de bus vanuit Kollum eerder moet arriveren want de reistijd naar buitenpost is te kort. De overstap tijd is vaak een half minuut tot niet halen van de trein.
De chauffeur van de bus wil altijd in een busvak stoppen. Waardoor de trein voor onze neus vertrekt. Ook al vraag je dit aan de chauffeur wil hij ons er niet eerder uit laten. Dit noem ik pest-gedrag. Vervolgens zitten wij in de kou op het station te wachten op de volgende trein.
Gewenste Oplossing:
Als er meer overstap tijd komt tussen de bus en de trein vanaf buitenpost. Je hebt aldoor maar een halve minuut om over te stappen. Of de bus moet eerder vertrekken uit kollum. Of de trein naar Groningen moet op de afgesproken tijd vertrekken vanaf Buitenpost. Dit is geen doen zo.
