Klacht: buiten laten staan van passagiers

op 12 februari 2020 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Mijn vrouw wilde bus 80 bij station Deurne richting Venray nemen van 19.15 uur. Station Deurne was het begin van de rit en de chauffeur zat in de bus.
De bus moest 19.11 uur vertrekken en mijn vrouw kwam uiterlijk 18.58 uur aan bij de bushalte (zonder een hokje overigens en dus geen enkele bescherming tegen wind enof regen!) en de chauffeur liet een andere passagier en mijn vrouw pas rond 19.08 uur in de bus.
Tegen de andere passagier zie de chauffeur dat hij niet eerder passagiers mocht binnenlaten.

Ik vind dit heel ongeloofwaardig en in ieder geval bijzonder klant-onvriendelijk.

Gewenste Oplossing:

Als ik een serieuze terugmelding krijg met een klantvriendelijke oplossing.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 weken geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 12 februari 2020 om 21:50 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste DutchScotty,

Ai, ik kan me voorstellen dat je vrouw het niet prettig vnd dat ze de bus niet in mocht. Vooral met dit weer.

Een chauffeur heeft recht op pauze. Hij mag ervoor kiezen om deze in de bus te nemen als hij dat prettig vindt. Zou de chauffeur buiten de bus pauze houden dan mag hij deze ook niet open en onbeheerd achterlaten en had hij de bus ook moeten sluiten. In beide gevallen kan je vrouw niet instappen.

Ik zal je ontevredenheid over het pauzeren in de bus intern doorgeven in de regio. Excuses voor het ongemak dat je vrouw heeft ervaren.

Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina onder @Arriva_NL of via onze Facebookaccount Arriva Nederland.

Met vriendelijke groet,
Lina
Arriva Klantenservice Medewerker

Alle klachten die gemeld zijn door DutchScotty