Klacht: Boete omdat inchecken mislukt was

op 25 maart 2013 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Ik reis 5 dagen per week met de trein met mijn weekvrij studenten OV chipkaart. Toch moet ik verplicht in- en uitchecken, omdat het reisproduct anders niet geldig is.

Vanochtend checkte ik net als anders keurig in. Het paaltje gaf eerst een groene melding en direct daarna rood, dit gebeurt wel vaker maar dan ben ik wel ingecheckt.

Toen ik werd gecontroleerd zei de conducteur echter dat ik niet was ingecheckt en gaf daarvoor een boete.

Gelukkig hanteren ze sinds kort een gele kaarten systeem, waardoor men 1x per jaar toonrecht heeft en de boete wordt kwijtgescholden. Dit is bedoeld voor als men een keer is vergeten in te checken.

Maar ik was het niet vergeten, het paaltje had gewoon kuren. Hoe kunnen ze de klant dupe laten worden van een weigerend systeem?

De conducteur gaf vervolgens zelf ook aan dat het chipkaartsysteem voor geen centimeter deugt!

- afschaffing verplicht in/uitchecken weekvrij abonnement

- verbeterd systeem ovchipkaart

- onbeperkt/vaker toonrecht

6 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Arriva

6 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

6 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Arriva nog niet in behandeling is genomen.

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 17 juli 2015 om 13:41 geantwoord

Wij hebben je klacht ontvangen en gelezen. Wij betreuren je ervaring en bieden hiervoor onze excuses aan. Je klacht is in 2013 ingediend. Wij waren destijds nog niet actief op Klacht.nl, daarom heb je geen reactie van ons ontvangen. Aangezien wij ervan uitgaan dat je klacht niet meer actueel is, hebben wij deze gesloten. Mocht je alsnog willen dat je klacht in behandeling wordt genomen dan verzoeken wij je een nieuwe klacht in te dienen. Bedankt voor je begrip.

^DK
Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door jbr