Klacht: Bijna ongeluk met een Arriva bus op de rotonde

op 26 april 2021 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Om 19.17 26 april reed ik op de rotonde vlak bij centraal station in alphen aan den Rijn. Terwijl wij op de rotonde rijden komt er een Arriva bus (999-geen dienst) en rijd zonder te kijken de rotonde op. Door een e reactie (lees, noodstop van ons) op een haar na geen ongeluk. Maar dit is echt abnormaal rijgedrag.
Vervolgens moeten wij dezelfde kant op als de bus (kenteken: 27-bbh-4 busnummer: 8747) en rijd hij ook nog veel te hard binnen de bebouwde kom. Erg gevaarlijk vooral omdat hij niet oplet.

Het zou fijn zijn als deze chauffeur hierop aangesproken wordt, dat voorkomt gevaarlijke situaties en boven al voorkomt dat ongelukken.
Zeker op een druk tijdstip als 19.00 is het erg gevaarlijk rijgedrag midden in de stad.

2 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

2 weken geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

2 weken geleden - Beste xAardbeix, Niet leuk om te lezen dat je bijna een ongeluk hebt gehad met één van onze bussen. Begrijpelijk dat je flink bent geschrokken. In je tekst geef je aan dat dit om 19.17 uur is voorgevallen en in je gewenste oplossing heb je het over 17.00 uur. Zou je aan kunnen geven hoe laat het precies was toen dit is voorgevallen? In welke richting reed de bus? Richting het station of een andere kant op? Met vriendelijke groet, Lina Arriva Klantenservice Medewerker

Reactie van de melder van de klacht xAardbeix

2 weken geleden - Dat is inderdaad een typfout het was inderdaad om 19.17 om precies te zijn. De bus reed van de prins Bernardlaan naar de laan der continenten. Omdat het een bus was die rond reed met 999 is hij niet recht langs het station gekomen. Het was een bus waar reclame opstond van stadshart Zoetermeer. Verder heb ik het kenteken en het busnummer gegeven in de eerdere beschrijving.

2 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 27 april 2021 om 12:38 geantwoord

Bedankt voor de aanvullende informatie. Klachten over het rijgedrag van onze medewerkers nemen wij uiterst serieus. Je reactie hebben wij daarom doorgestuurd naar de vestiging waar dit verder wordt uitgezocht en wordt besproken met de chauffeur. Wij passen altijd hoor en wederhoor toe met onze chauffeurs. Wij verwachten van hen dat zij betrokken zijn en al het mogelijke ondernemen om reizigers een optimaal reiscomfort te bieden. Daarnaast staat de veiligheid van onze passagiers en medeweggebruikers bij ons op de eerste plaats. Excuses voor de nare ervaring die je hebt gehad door het gevaarlijke rijgedrag van de chauffeur.

Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina onder @Arriva_NL , Facebookaccount www.facebook.com/ArrivaNederland of ons online contactformulier: http://bit.ly/2wIz51S

Anita
Medewerker Arriva klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door xAardbeix