Klacht: Arriva laat 7 jarige jongentje alleen op perron staan.

op 11 februari 2019 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Afgelopen vrijdag ging ik met mijn dochter en 4 kleinkinderen met de trein van 9.32 uur van Winschoten naar Hoogezand. Bijna bij het eindpunt gekomen, liepen 2 kleinkinderen en ik naar voren om daar uit te stappen terwijl mijn dochter en de andere 2 kleinkinderen, achterin uit gingen stappen. Ik kwam naar voren lopend de conductrice tegen en die wilde de kaartjes zien. De trein was inmiddels gestopt. Ik liet haar de kaartjes zien maar zei, ik wil eruit straks zijn we te laat. Bij de uitgang gekomen, kon mijn oudste kleinzoon, 7 jaar oud, nog naar buiten maar sloten de deuren voor de andere kleinzoon en mijzelf.
Ik heb er direct bij de conductrice op aangedrongen de deuren onmiddellijk te openen maar zij reageerde met: Oh…….eh…….eh…….eh……eh…….eh……enz. ongeveer een minuut lang.
Uiteindelijk omdat ik toch met enige stemverheffing begon te praten, liep zij op haar gemakje naar de machinist. Daar rommelde zij veel te lang aan de deur en kwam weer later terug met de mededeling dat de deuren niet open konden omdat dan de dienstregeling in de war zou komen.

Is dat niet inherent aan een noodsituatiestop???

Wat een verschrikkelijk slechte en buitengewoon onprofessionele handelwijze. Arriva laat dus een 7 jarig jongentje alleen op het perron staan en zijn begeleiding verder reizen.
Heel heel heel slecht!!

Ik mag er toch vanuit gaan dat jullie personeel getraind wordt op dit soort situaties?

Ik ben zeer benieuwd wat u met deze afschuwelijke gebeurtenis gaat doen en wacht, alvorens verdere stappen te ondernemen eerst uw reactie af.

Mevr. J.F. Stuurwold.

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

1 week geleden - Beste J.F. Stuurwold, Ik heb je klacht doorgestuurd naar de regio met het verzoek hierop te reageren. Zodra ik een terugkoppeling heb vanuit de regio, hoor je van ons. Met vriendelijke groet, Jeltsje Medewerker Arriva Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door J.F. Stuurwold