Klacht: Altijd te vroeg vertrokken

op 14 juli 2019 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Ik werk in Hedel, Maasdriel en pak elke ochtend Bus 165 naar Druten. Deze is elke ochtend stipt op tijd, ik kan niet meer verwachten dan dat.

Echter is bus 165 elke middag zo ontzettend vroeg op zijn terug reis naar Den-Bosch, dat jullie of de tijd zo aan moeten passen dat het matched of gewoon de bus bij de Baronieweg halte moeten laten wachten tot het 4min over halfheel is.

De bus is standaard elke dag 5 tot 8min te vroeg weg. Hij wacht dan misschien wel één halte verderop, maar dat is lopend niet te doen qua afstand en extreem onlogisch. Waar mensen namelijk bij de Baronieweg uitstappen voor het fietsenhok en het bedrijventerrein. Is er geen leven te bekennen bij de Prinses Beatrixlaan (de halte na de Baronieweg richting Den-Bosch).

Ik heb best veel geduld maar hier wordt ik toch zo geïrriteerd van. Ik kan me voorstellen dat je vertraging oploopt, ik werk notabene in de logistieke sector. Maar als mensen afhankelijk zijn van een bus die altijd te vroeg vertrekt. Daar is geen rekening mee te houden.

Ik ga al 5min eerder weg om de bus te halen en fatsoenlijk op tijd te zijn om 4 over halfheel. Maar ik ben ook al 10min eerder gegaan en dan haal ik hem nog niet. Waardeloos.

Laat die bus voortaan tot 4 over halfheel (de tijd die staat aangegeven) wachten bij de Baronieweg ipv de prinses Beatrixlaan, als hij dat al doet. De bus gaat na 6e maar 1 keer in het uur.. Dat is meteen 1uur later thuis. Dit lijkt me een passende oplossing, ipv na 6e 2 bussen in het uur te vragen.

3 dagen geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

3 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

3 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 14 juli 2019 om 14:42 geantwoord

Beste Jeroen van Gemert,

Wij begrijpen dat het vervelend is wanneer bus te vroeg vertrekt dan in de dienstregeling staat aangegeven. Je reactie heb ik daarom doorgestuurd naar de vestiging met het verzoek onze chauffeurs hierop te attenderen.

Excuses voor het ervaren ongemak. Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina onder @Arriva_NL of via onze Facebookaccount www.facebook.comArrivaNederland.
Resh
Medewerker Klantenservice