Klacht: 1,5 uur zonder bericht gewacht

op 13 maart 2019 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Gisteren was er een storing tussen vierlingsbeek en boxmeer. Wij moesten hierdoor in vierlingsbeek uitstappen. Ik was al 1 uur extra vroeger vertrokken, aangezien er altijd storingen zijn. Echter moest ik nu 1,5 uur buiten staan wachten in de kou met een hele groep. Ik snap dat er storingen kunnen zijn, maar we werden niet eens ingelicht en op diverse apps (ovinfo en 9292) was ook niks te lezen. In 1,5 uur tijd kwam er dan ook geen bus. Wanneer arriva gebeld werd zeiden jullie “over een kwartiertje”. Dit klopte niet eens. Na 1,5 uur was de storing verholpen. De storing was dus eerder verholpen dan dat arriva vervangend vervoer geregeld krijgt, voor deze 10 min. tussen Vierlingsbeek en Boxmeer. De busschauffeur richting Venlo zei ook niks te weten van vervangend vervoer tot Boxmeer en toonde erg weinig empathie.

Als er een keer gereden wordt zonder storingen, of als er op z’n minst vervangend vervoer of bericht te verkrijgen is en men niet ontwetend 1,5 uur in de kou hoeft te staan.

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 13 maart 2019 om 12:54 geantwoord

Beste Carmen167,

Wat jammer om te lezen dat je 1,5 uur in de kou stond te wachten. Ik kan me voorstellen dat je hier van baalt. Excuses voor het ongemak. Bij een dergelijke verstoring zetten wij zo snel mogelijk vervangende bussen in, maar het kan wel een tijd duren voordat de bussen er zijn. Je kunt trouwens wel geld terug vragen als je vertraging oploopt. Dit doe je via de volgende link:www.arriva.nllimburgservice-contactniet-tevreden-geld-terug.htm.

Sietse
Medewerker klantenservice Arriva