Klacht: Pech met motor in Duitsland

Ton van Reenen op 11 oktober 2021 over ANWB in de categorie Pechhulpdiensten

29 september jl pech met Honda Goldwing MV-46-KN op autobahn 31 in Duitsland om 19.30 uur. WW gebeld. Pas na 2 uur wachten in donker op vluchtstrook ADAC gekomen. Had verkeerde locatie van ANWB/WW doorgekregen. Kon/wilde niet repareren in het donker op de vluchtstrook. Sleepauto ingeschakeld. Weer een uur gewacht. 22.30 uur gearriveerd. Om 23.00 uur bij Avia in Gescher gedumpt. Deze kroaat van de ADAC dacht dat dit tankstation 24 uur per dag open was. Niet dus. Ernaast was een motorzaak. Hij zei, bel maar een hotel of zo en ging ervandoor. Ondertussen wel een auto opgeladen die met problemen stond bij dit tankstation. Wellicht een zwart klusje.
Daar zit je dan midden in de koude nacht op een bankje. SOS alarmservice gebeld. Konden mij niet helpen want zag niet welke dekking er van toepassing was op mijn reisverzekering. Kon ook geen hotel voor mij bellen want hij sprak geen duits!!! Zit op een alarmservice!!!
Zelf ruim een uur zitten bellen. Geen hotel meer te krijgen. Eindelijk in Winterswijk maar geen taxibedrijf meer bereikbaar. Tot 3 uur in de kou gezeten. Toen ging Avia open en kon ik eindelijk warm worden met een bak koffie. Volgende morgen kon motorzaak ernaast storing niet vinden. ANWB zou mij dezelfde dag ophalen met motor. Echter later op de dag rond 13.00 uur bericht dat het die dag niet zou lukken.
Motor achtergelaten. Zelf opgehaald door zwager uit Assen. Blij dat ik om 18.00 uur weer thuis was.
Vanmorgen gebeld met Logistiek ANWB/John omdat mijn motor nog steeds in Gescher staat bij MHB motoren. Zou verleden week al naar Anbergen Slagharen worden gebracht. Wordt nu waarschijnlijk donderdag of vrijdag aanstaande. Dat zullen wij dan maar hopen!!!
Al vanaf 1990 lid van de ANWB/WW. Volgens mij heb ik nog niet eerder pechhulp geclaimd.
Het ergste vind ik dat ik 3 uur in kou en regen op de vluchtstrook heb moeten wachten maar vooral midden in de nacht worden gedumpt door ADAC. Zoek het zelf maar uit!!
Dus……………….Geen reclame voor dit zusterbedrijf maar ook niet voor de ANWB gezien foutieve locatie doorgeven en dat mijn motor nu nog steeds in Duitsland staat.
Ik ga ervan uit dat de Goldwing in ieder geval deze week wordt afgeleverd bij Anbergen in Slagharen.
Groet,

Ton van Reenen (lidnummer 148 202 111)

Geen oplossing. Alles is van begin af aan verkeerd gegaan. Hoop nogmaals dat Goldwing in ieder geval terugkomt!

1 week geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over ANWB

1 week geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over ANWB nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Ton van Reenen