Klacht: Onredelijk over betaling

op 16 april 2018 over ANWB in de categorie Pechhulpdiensten

Stel je bent al meer dan 20 jaar lid van de anwb. En je heb altijd netjes je lidmaatschap tijdig betaald en je maakt gebruik van hun (reis)verzekeringen.
Op een gegeven moment besluit je niet meer in Nederland te wonen. Het wachtwoord van de anwb site ben je al lang kwijt, immers, wanneer gebruik je dat nou. Hoe kom je dan in contact met de anwb Overheden hebben dit opgelost door een whatsapp nummer beschikbaar te stellen.

Maar ineens krijg je een email van de TKB, die mensen die achter de wanbetalers van de anwb aangaan, met de mededeling om een achterstallige rekening te betalen. Dus ik heb ze netjes uitgelegd dat ik probeer in contact te komen met de anwb, maar als je in buitenland woont, kun je alleen maar bellen!! Bellen met m’n lokaal nummer vanuit Indonesië De kosten zijn hoger dan de lidmaatschap!!
Maar de heer Mark van TKB meldt dat dat de anwb niet valt aan te rekenen.

Dus je bent langer dan 20 jaar lid van de anwb. Je probeert via mail in contact te komen met de anwb, wat niet lukt, want het moet telefonisch. Dat de kosten hoger zijn dan de lidmaatschap zelf kan de anwb niet schelen.

Zo ga je dus met trouwe leden om anwb!

Van begin af wil ik de lidmaatschap betalen. Ondanks dat ik in buitenland woon. Maar anwb kan alleen telefonisch worden bereikt.
Dus tkb heeft inmiddels incasso kosten geëist.
Die ben ik niet van plan te betekenen. Laat anwb mij eerst netjes de factuur emailen, zodat ik weet wat ik moet betalen. Dus niet nogmaals per post sturen, want ik woon NIET in Nederland.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over ANWB

Reactie van de melder van de klacht Ebianm

3 maanden geleden - Anwb dient onderstaande stappen te voeren. Na de eerste factuur krijg je een herinnering, ingebrekestelling en dan pas een aanmaning. Vervolgens ligt het bij de TKB. Ik heb echter nooit herinnering of aanmaning gemaild gekregen. Wel meteen een mail van tkb met incassokosten.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over ANWB nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Ebianm