Klacht: Anwb Europapakket in werkelijkheid WAARDELOOS!!

op 12 oktober 2019 over ANWB in de categorie Pechhulpdiensten

Anwb Europapakket in werkelijkheid WAARDELOOS!!
Tijdens onze rit door Servie hebben wij pech gehad met onze auto (doorrijden tot een hotel was nog mogelijk). Na aankomst bij het hotel contact opgenomen met de ANWB alarmcentrale en om hulp gevraagd. Voor de rest netjes geholpen door de telefoniste en die vertelde dat er hulp onderweg is. Na ongeveer een kleine uur wachten is er een takelwagen de parkeerterrein opgereden en vervolgens ook meteen weggereden zonder te stoppen of uit te stappen. Hierna weer gebeld met de alarmcentrale en die hebben verteld dat de chauffeur ons niet zag en de auto ook niet! Terwijl de auto pal voor de ingang van de hotel stond en wij op het balkon naast ingang zaten (ca. 5m. Van de auto). Goed!!!Ze hebben verteld dat er een tweede takelwagen onderweg was. Na ongeveer anderhalf uur wachten was de tweede takelwagen aangekomen. Zonder ook maar te luisteren wat er met de auto aan de hand was probeerden ze onze auto de takelwagen op te zetten en te gaan slepen. Waarschijnlijk hadden de heren nog al wat alcohol op want de alcohol lucht was te ruiken van bijna 2meter afstand. Ik heb ze uitgelegd wat de probleem was en wat mijn auto mankeert( ik kom zelf uit de automobielbranche), ik vertelde ze dat mijn auto rijdt en niet weggesleept hoeft te worden. Ik kreeg de melding dat mijn accu niet volledig werd opgeladen , en in 99% van het gevallen ligt het aan de dynamo, dit is simpel te meten met een apparatuur van ca. €10,-. Maar de chauffeur bleek maar aandringen dat mijn auto wordt gesleept. En ik vertelde ze ja dat is prima, maar dan wel naar de merkdealer. En die vertelde mij ‘ja ja we slepen de auto naar de merkdealer’ (na navraag bij de hotel en raadplegen van google bleek dat dichtstbijzijnde merkdealer op ca. 300km afstand ligt).
Blijkt dat hun gewoon samenwerken met de lokale universele autogarages en dat ze mensen die onderweg pech hebben naar hun toe slepen en de rekeningen flink omhoog gooien en omdat je uiteindelijk geen keus hebt en verplicht bent om te betalen wordt je eigenlijk ‘gegijzeld’. Want je blijft er totdat er betaald is. Dit verhaal is ook bevestigd door het hotel personeel.
Ik heb besloten om mijn auto niet te laten slepen naar 1 van die garages en heb er voor gekozen om de volgende ochtend zelf naar een erkende garage te brengen en te repareren. Er was een garage in de buurt en de hotelpersoneel adviseerde mij om de auto in de ochtend daar naar toe te brengen. Dat garage zorgt ook voor de onderhoud van de auto’s van het hotel. Na overleg met de ANWB ben ik de volgende ochtend naar het garage gaan rijden en de auto laten maken. Vervolgens konden we weer doorrijden.

Dezelfde dag in de avond kregen we helaas een klapband in Hongarije bij de wegwerkzaamheden. Na ongeveer anderhalf uur wachten zijn we weggetakeld naar een garagebedrijf en daar achter gelaten op een industrieterrein (ca. 23.00u23.30u) Na ongeveer een uur wachten in de auto kwam de garage eigenaar om te kijken of hij ons kon helpen en bleek dat er een scheur in de velg zat en deze de volgende dag gemaakt kan worden. En op loofafstand was er een kleine hotel dus daar konden we volgens hem overnachten. Hotelpersoneel sprak helaas enkel Hongaars dus communiceren was onmogelijk. We hebben een kamer gekregen en gevraagd om een betaalbewijs, na een moeizame nauwelijks verstaanbare gesprek werd ons duidelijk gemaakt dat we deze met het uitchecken in de ochtend kunnen krijgen. ‘S ochtends was onze auto gemaakt en klaar om weer te gaan rijden , we gingen uitchecken maar kregen geen betaalbewijs en degene die ons ‘s nachts geholpen had was er niet omdat die enkel nachtdienst had.
Eenmaal terug in Nederland contact opgenomen met de ANWB en alles uitgelegd en blijkt nu dat we geen vergoeding krijgen omdat we betaalbewijzen hebben, waarschijnlijk moesten we volgens de ANWB niet in dat hotel gaan overnachten maar een ander hotel gaan zoeken met een kind van 1 jaar oud.

Conclusie: de ANWB werkt samen met een wegenwacht in Servie die dronken chauffeurs hebben en nauwe banden heeft met stelletje malafide autogarage die je proberen leeg te plunderen door de kosten met 5 of 10 te vermenigvuldigen, want als je auto eenmaal daar staat kan je toch geen kant (denken ze)

In Hongarije word je midden in de nacht in een industrieterrein achtergelaten en omdat je de dichtstbijzijnde hotel neemt is dat een grote fout omdat je geen betaalbewijs krijgt.(volgens de ANWB dan!)

MENSEN LET OP VOOR DIT SOORT PRAKTIJKEN EN INFORMEER GOED VOORDAT JE LID WORDT VAN DE ANWB!!!
WANT WIJ HEBBEN ER ABSOLUUT NIKS AAN GEHAD EN GAAN ONS LIDMAATSCHAP NIET MEER VERLENGEN.

Anwb moet andere partners vinden

7 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over ANWB

5 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over ANWB nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Hursit Taner