Klacht: Grievend contact- en gebiedsverbod tegen een onschuldige klant van Albert Heijn, door Albert Heijn zelf, gesteund door twee opgetrommelde politieagenten.

Jan van Hoek op 03 juni 2024 over Albert Heijn in de categorie Supermarkten

Lectori salus,

Vandaag, 3 juni 2014, ben ik als een paria behandeld door een manager (filiaalhouder?) van Albert Heijn cum suis, die van mening bleken mij te zijn dat ze mij hebben betrapt op het maken van stennis met een jonge dame(?) achter de kassa. Ik werd daarvan in het openbaar beticht, waarbij heel wat mensen mij verbaasd aankeken. Nadat ik met mijn boodschapjes thuis was gekomen won mijn nieuwsgierigheid het van mijn neiging om het gedoe te laten voor wat het was. Ik ging terug om tekst en uitleg te vragen.
Het bleek dat afgelopen vrijdag rond kwart over vijf camerabeelden van mij gemaakt zijn waarop te zien is dat ik mijn rechterhand voor mijn keel langs beweeg. De jonge dame achter de kassa voelde zich daardoor bedreigd en vroeg na dat ik weg gebeend was hulp bij het management.
Ineens drong tot mij door dat ik inderdaad dat gebaar gemaakt zou kunnen hebben om aan te geven wat Netanyahu aan het doen is met de bevolking van Gaza, onder het motto van tienduizend ogen voor één oog in plaats van één oog om één oog, één tand om één tand. Ik kwam net van Utrecht waar de ingang van de UB Binnenstad werd afgesloten door een sit-down-demonstratie van studenten tegen de genocide in Gaza. Had de juffrouw achter de kassa misschien een hoofddoek op? Dan lokte dat bij mij misschien de verzuchting uit dat de monsterlijkheid van het optreden van Hamas in de Gazastrook inmiddels ruimschoots overtroffen wordt door de hellemonsterlijke overreactie van Netanyanhu en het door hem gedigireerde Israëlische leger. Ik had mijn beide hoorapparaten niet in, en moet wel hard gesproken hebben, waardoor mijn enthousiasme over het protest van de studenten in Utrecht schijnbaar als agressief ervaren is, door een jongedame die naar alle waarschijnlijkheid van toeten nog blazen wist. Zo is het gekomen dat ik verdacht werd van wangedrag dat ik in geen eeuwigheid bedoeld kan hebben. Albert Heijn matigde zich het recht aan om censuur uit te oefenen, ook al ging het om het uiten van protest tegen het absolute dieptepunt in de menselijke geschiedenis waarmee de smeerlapperij van heer Poetin nog gemakkelijk overtroffen wordt.
Ik heb nu ervaren hoe het is als je verdacht wordt van iets wat je absoluut niet op je geweten kunt hebben, maar domweg als schuldige behandeld wordt door bewijs met behulp van camerabeelden, waarbij Albert Hein een gebiedsverbod denkt te mogen afdwingen door de politie er bij te halen en een zogenaamd contract met mij af te sluiten om een jaar lang weg blijven uit de Albert Heijn, wat ik, diep beledigd, weigerde van mijn handtekening te voorzien.
Dat ik deze gekkigheden moet meemaken drie dagen voordat ik twee en tachtig jaren word, met een verleden als gepromoveerd jurist (rechtshistoricus) die perfect wist uit te leggen hoe de waanzin van het bewijs met de pijnbank in de vroegmoderne tijd de kop op kon steken als staaltje van receptie van Romeins Recht (waarin ik serieus gespecialiseerd was).
Het is dat ik een lekker bekertje koffie aangeboden kreeg door de AH-man die dacht niet te moeten luisteren naar, en nadenken over, mijn uitleg van wat het dwaze misverstand uitgelokt moet hebben. Hij deed net alsof hij mij echt mocht berechten en op mocht zadelen met een maatregel die neerkomt op een contactverbod annex gebiedsverbod op grond van dwaas bewijs met camerabeelden alsof die slechts vatbaar zijn voor zijn uitleg.

Ik hoop nu op een excuus namens Albert Heijn en intrekking van de dreiging om de politie er weer bij te halen als ik de Albert Heijn aan het Basiliek-pad in IJsselstein betreed.

Mr. dr. J.B.M. van Hoek
Edelstenenbaan 117
3402 XC IJsselstein

Telefoon: 0306885108

Excuses voor overijverig optreden door AH-personeel, nota bene alsof er geen vrijheid van meningsuiting bestaat, en opheffing van de dreiging die mij boven het hoofd hangt als ik de Albert Heijnwinkel weer wil betreden.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

2 weken geleden - Er is een nieuwe brief gegenereerd voor de klacht over Albert Heijn
Download hier uw brief

2 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Albert Heijn

Reactie van de melder van de klacht Jan van Hoek

2 weken geleden - Wat een melding zeg. Er is helemaal geen klachtafhandeling door Albert Heijn. Die mededeling is de klachtafhandeling. Shame on Albert Heijn. Wel een giller om bizarre ontwikkelingen in het laatmiddeleeuwse strafprocesrecht langzamerhand bij mijzelf herhaald te zien met onder meer een poging om een blindelings verdachte persoon publiekelijk een rituele bekentenis te laten afleggen (in een amende honorable in ruil voor verzachting van het pijnlijke vonnis), in mijn geval door poging me een contract te laten ondertekenen dat mijn schuld duidelijk moest bewijzen. Maar het zal me een rotzorg zijn. Sinds de dood van mijn vrouw in het IJsselsteinse hospice dicht bij Albert Heijn, nu vijf en een half jaren geleden, de vrouw met wie ik bijna 50 jaren getrouwd was, kan niks me nog echt interesseren. Alleen het laatste dieptepunt in de geschiedenis van de mensheid, met de wederzijdse ultieme barbarij van Hamas en ellendig genoeg, nog véél erger, van Netanyahu en het Israëlische leger, maakt mij weer eens ouderwets verontwaardigd. Na een protestdemonstratie tegen de genocide in Gaza te hebben meegemaakt van studenten die de hoofdingang blokkeerden van de bibliotheek waar ik moest zijn, begon ik daarover (zonder mijn hoorapparaten in te hebben) enthousiast, met onbedoelde stemverheffing, bij de dame achter de kassa van de AH naast het Basiliek-pad in IJsselstein. Helaas was de (schijnbaar heel) jonge dame achter de kassa waarschijnlijk totaal niet op de hoogte van wat ik aansneed. Een gebaar van mij om aan te duiden wat (Hamas en) Netanyahu met zijn leger aan het doen zijn in Gaza, werd naar het schijnt door de jonge dame uitgelegd als het te kennen geven van bedreiging door mij van háár leven. Ze moet wel heel erg geschrokken zijn. Dat iemand als zij, een jongere die voortdurend mobieltjes hanteert en alles kan laten opzoeken door Google en dergelijke, schijnbaar geen idee heeft van de extreem kwalijke ontwikkelingen in de wereld van vandaag de dag, doet me wel schrikken. Niettemin wil ik - ook op advies van mijn oudste dochter die weet hoe ik mensen onbedoeld kan laten schrikken - bij deze graag met AH een afspraak maken om de bewuste jonge dame een bloemetje (van pakweg veertig of vijftig euro's) te laten bezorgen met een kaartje waarop als uitleg staat: Jan van Hoek maakt excuses voor het het feit dat hij u zich schijnbaar dood heeft laten schrikken door over een studentendemonstratie bij de Utechtse UB te beginnen waarop hijzelf te berde had gebracht dat Netanyahu blijkbaar uitgaat van het motto tienduizend ogen voor één oog in plaats van één oog om één oog; één tand om één tand. Dat zult u wel verstaan hebben, en opgevat hebben als dreigende wartaal van een gek, met een gebaar erbij van doodsbedreiging. In werkelijkheid dacht geen haar op het hoofd van Van Hoek in die richting. Sorry voor het blijkbaar uitlokken van uw pijnlijk misverstand! Jan van Hoek, Edelstenenbaan 117 IJsselstein. Graag verneem ik van u hoe dit bloemetje voor de bewuste jongedame geregeld kan worden. Ik kom een door het management van Albert Heijn IJsselstein uitgezocht bloemetje (boeket of bloemstuk) graag ter plekke betalen in de Albert Heijn, Met vriendelijk groet, Jan van Hoek telefoon 0306885108 (geen mobiel, al ben ik geenszins adigibeet)

1 week geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Albert Heijn nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Jan van Hoek