Klacht: Betaling afgebroken – boete van euro 50

Abcdpeter op 30 mei 2024 over Albert Heijn in de categorie Supermarkten

Ik doe al sinds je bij AH online boodschappen kan doen elke week online boodschappen. Dit voor al p.m. 5/6 jaar elke week. Sinds januari 2024 worden de betalingen bij afleveringen dan wel dan niet geaccepteerd ( transactie afgebroken). De reden is NIET te weinig saldo op de rekening. Dit gebeurt minimaal 1 keer per maand.
De boodschappen worden alsnog netjes afgeleverd en ik geef een eenmalige incasso af. Dit gaat altijd goed en zonder problemen.

Tot vandaag dan…….
Vandaag weer netjes op tijd de boodschappen en betalen. Deze transactie (contactloos iphone) werd afgebroken. Dan met de pjnpas (contactloos ING pas). Pincode ingeven en transactie werd afgebroken. Saldo op rekening gechecked: ruim 700 euro in de plus.

De bezorger belt met kantoor om na te gaan of eenmalige machtiging afgegeven mocht worden. Antwoord was nee. Alle boodschappen moeten terug.
Als reden wordt opgegeven dat ik probeer te betalen met creditcard (!). Alle boodschappen retour en direct een email van AH met boete van euro 50 vanwege cancellen van de bezorging.

Heel apart. Heel alpart.

Direct gebeld met AH. De reden waarom er geen eenmalige machtiging afgegeven mocht worden is omdat de betaling van de bestelling van ee week ervoor nog niet verwerkt was.

Bij de bestelling van de week ervoor (23 mei) werd de transactie ook al afgebroken. Hier was zonder vraag/problemen een eenmalige incasso afgegeven. Kijkend in de afschriften is die gisteren (29 mei) afgeschreven. Dit is echter nog niet verwerkt door AH financiële afdeling. Bij AH staat deze nog open. Hierdoor kon de eenmalige machtiging van vandaag niet afgegeven worden. Omdat ik vandaag niet kon betalen vanwege afbrekende transactie vandaag geen eenmalige machtiging met daarop boete van euro 50 voor het niet betalen van mijn bestelling.

Absurd dit. Fout ligt bij AH. Een bezorger heeft begin 2024 verteld dat AH gebruik maakt van nieuwe afhandelaar van betalingen aan de deur. Sindsdien elke maand tenminste een eenmalige machtiging. Tot vandaag. Lekker dan. Ik durf dit gevecht wel aan met AH. Die boete ga ik niet betalen daarin durf ik heel ver in te gaan.

Fix het issue eerst aan jullie eigen kant voordat je zo lomp omgaat met trouwe klanten.
Klantenservice is trouwens ook slecht geregeld. Totaal niet luisteren naar het verhaal en niet meedenken in oplossingen. Absurd dit.

1. Excuses voor de behandeling door de klantenservice
2. Boete kwijtschelding
3. Oplossen van transactie issues bij afhandeling betaling
4. Notitie op mijn profiel dat eenmalige machtigingen op mijn adres geen probleem is bij afbrekende transacties

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

2 weken geleden - Er is een nieuwe brief gegenereerd voor de klacht over Albert Heijn
Download hier uw brief

2 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Albert Heijn

Reactie van de melder van de klacht Abcdpeter

2 weken geleden - Wordt niet geluisterd naar klant. Gesprek met klantenservice is ondermaats

2 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Albert Heijn nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Abcdpeter