Klacht: Aanbieding 2 1 gratis, maar toch 3 afrekenen

Paul vd Meer op 21 april 2024 over Albert Heijn in de categorie Supermarkten

Vandaag kocht ik o.a. drie Italiaanse bollen van 79 cent per stuk. Volgens de aanbieding was het 2 1 gratis, maar bij nazicht van de kassabon thuis blijkt men toch drie bollen te hebben afgerekend. Nu was onlangs in het nieuws dat AH structureel aanbiedingen in de winkel negeert door toch bruto op de kassa aan te slaan en dat men ondanks het aankaarten van dit probleem er als enige grote supermarkt niets of onvoldoende aan gedaan heeft. Uiteraard heb ik er weinig zin in om telkens meteen te moeten controleren, of ik niet pootje wordt gelicht, dus ik denk dat maar overstap naar de Jumbo. Daar schijnt men het beter aan te pakken.
Nu kan ik die 79 cent wel missen, maar het stoort wel, dat het zo gaat, terwijl dit toch eenvoudig voorkomen zou moeten kunnen worden. Dat AH dat niet doet, vind ik verwijtbaar en dermate ergerlijk, dat ik verhuis naar de Jumbo.
Klagen bij AH leek mij vrij gecompliceerd met een aanmeldprocedure. Dat voelt ook niet erg prettig aan.

1. Het structureel voorkomen dat aan de kassa meer wordt gerekend dan volgens de aanbiedingen zou moeten en
2. ik wil mijn 79 cent terug, om principiële redenen.

Beoordeling 3/10 star-2 (10)

1 maand geleden - Er is een nieuwe brief gegenereerd voor de klacht over Albert Heijn
Download hier uw brief

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Albert Heijn

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Albert Heijn nog niet in behandeling is genomen.

Reactie van de melder van de klacht Paul vd Meer

2 weken geleden - je moet erop kunnen vertrouwen dat AH de aanbiedingen aan de kassa respecteert. Naar ik inmiddels heb begrepen, is het schering en inslag, dat aan de kassa meer wordt berekend, dan aangeboden in de winkel. Dat zie je niet altijd meteen. Dat stoort mij en andere consumenten ook trouwens; ik ga voortaan elders inkopen.

Alle klachten die gemeld zijn door Paul vd Meer