Klacht: ADDERS onder het gras

op 22 mei 2018 over Hertz in de categorie Autoverhuur

Ik dacht dat HertzThriffty een gerenommeerde autoverhuurder was. In de vestiging van Thessaloniki Airport zijn het oplichters. Ik had een categorie B auto gereserveerd. Ruimte voor 4 personen en 2 grote en 2 kleine koffers. Bij het ophaalpunt kregen we te horen dat er een Nissan Micra (van het oude type ook nog) beschikbaar was. VEEL TE KLEIN voor een categorie B. We moesten dus een grotere auto nemen. Aangezien er geen categorie C voorradig was konden we een cat. D auto, een Seat Toledo vol krassen en deukjes, nemen. Met bijbetaling van 15 euro per dag (excl. tax). Aangezien we de auto 14 dagen gereserveerd hadden zou dit neerkomen op ruim 250 euro extra. Hier zijn we niet mee akkoord gegaan. Na een telefoontje werd het 10 euro (excl. tax), dus ruim € 175 boven op de reeds betaalde boeking. Er was geen andere keuze dan dit te aanvaarden. Als er bij de boeking vermeld staat dat je voldoende ruimte hebt voor 4 personen met 2 grote koffers en 2 kleine koffers, dan mag je ervan uitgaan dat je dit ook kunt meenemen. Bij het inleveren van de auto was er nog niemand aanwezig, de balie gesloten en we moeten maar hopen dat er geen extra kosten in rekening gebracht zullen worden. De auto heeft door mij geen verdere schade opgelopen en de benzinetank is vol, maar ik heb grote twijfels bij deze verhuurder.

Ik verwacht dat er een passende financiële vergoeding komt.

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Hertz

2 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Hertz in behandeling genomen

2 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Hertz een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Hertz

Heeft op 28 mei 2018 om 12:45 geantwoord

Huurovereenkomst: 042515372
KLACHT.NL - ADDERS onder het gras
Datum: 5282018

Geachte heer Folkersma,

Naar aanleiding van uw e-mail heb ik de klacht samen met de verhuurlokatie onderzocht.

De verhuurlocatie Thesasaloniki heeft ons uw reserveringsbevestiging van Ryanair met nummer GR927100680 per e-mail gestuurd.

U geeft aan in uw klacht dat de auto die u had gereserveerd uit de B categorie ruimte had voor 4 personen, 2 grote koffers en 2 kleine koffers.

Volgens de reserveringsbevestiging die de locatie ons heeft gestuurd had u een Hyundai I20 of vergergelijkbaar gereserveerd met ruimte voor 5 personen en
2 grote koffers.

In deze categorie zitten de volgende voertuigen:

Nissan Micra, Ford Fiesta, Opel Corsa. Toyota Yaris

De locatie heeft deze reservering geannuleerd en u een grotere auto aangeboden omdat u naar uw zeggen 2 grote en 2 kleine koffers had mee genomen. 'Als er bij de boeking vermeld staat dat je voldoende ruimte hebt voor 4 personen met 2 grote koffers en 2 kleine koffers, dan mag je ervan uitgaan dat je dit ook kunt meenemen'.

De locatie heeft u toen een Seat Toledo aangeboden uit de category H welke u het geaccepteerd door het onderteken van het huurcontract.

Hiervoor werd er door de locatie EUR 142.00 24%BTW in totaal EUR 176.40 in rekening gebracht.
De openingstijden van de locatie stonden vermeld op uw Ryanair voucher: Zondag geopend van 08:00 tm 21:00, niet vreemd dat er niemand aanwezig is als u de auto terug brengt om 07:34

Op basis van deze gegevens gaat Hertz niet over tot een compensatie in de kosten.

Met vriendelijkwe groet,

Hans B
Hertz customer service.

Heeft op 28 mei 2018 om 15:56 geantwoord

In de door Hertz Thriffty in eerste instantie aangeboden Nissan Micra van het oude type (BOUWJAAR 2010) passen op geen enkele wijze 5 personen en 2 grote koffers.

Als er 5 personen in passen met 2 grote koffers, dan zou 4 personen met 2 grote koffers en 2 kleine koffers op de achterbank ook voldoende zijn.
De 2 grote koffers pasten al niet in de kofferbak van deze Nissan Micra. De 2 kleine koffers waren handbagagekoffertjes.

Een oud type auto was voor ons geen bezwaar en we waren er content mee geweest als de 2 grote koffers pasten in de kofferruimte.

Ik huur regelmatig auto’s in het buitenland voor korte vakanties.
Ook bij Hertz Thriffty en meestal naar volle tevredenheid.
Dit is de eerste keer via Ryanair en daarom bewust gekozen voor Hertz Thriffty

Ik voel me echter zwaar belazerd door Hertz Thessaloniki.

We kunnen ons niet aan de indruk onttrekken dat deze oude Nissan Micra door de plaatselijke verhuurder van Hertz Thriffty wordt gebruikt om extra geld te kunnen verdienen.

Reactie van de melder van de klacht JJF927100680

2 jaren geleden - Hertz Customer Relations Nederland heeft uit coulance een passende oplossing geboden, waarvoor onze dank

Alle klachten die gemeld zijn door JJF927100680