Klacht: Acceptgiro

op 11 april 2016 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

In maart wou ik met de trein reizen. Ik moest mijn saldo aanvullen om te kunnen reizen. Op dat moment was het apparaat defect dus kon ik niet opwaarderen. Ik ben toen naar de trein gelopen en daar stonden twee personen van de NS met een geel jasje. Één van hun heb ik aangesproken om mijn situatie uit te leggen. Want ik moest de trein hebben om naar mijn werk te gaan.

De meneer van NS zei dat hij wel een boete moest uitschrijven als ik mee wou reizen. Ik dacht bij mezelf, nou een boete van 35 laat dan maar zitten. Maar voordat ik nee kon zeggen zei de meneer van NS kom stap maar in jongen je moet naar werk. Ik schrijf een boete uit maar zet het er wel bij dat je het netjes hebt gemeld en zodra je dan de acceptgiro binnen krijgt moet je bellen naar NS en die kunnen dan de boete kwijtschelden. Je moet dan alleen nog de reiskosten van €6,- betalen.

Ik vond dat echt een super net gebaar en was ook heel tevreden over de service van de meneer. Want ik kon dan gewoon meereizen en op tijd op werk komen.

Nu komt echter mijn klacht. Tot 8 April heb ik hier nooit meer wat van gehoord en dacht dat het misschien intern bij jullie was opgelost. Dat was dus niet het geval. Op 8 April kreeg ik opeens een acceptgiro met bericht dat ik al eerder een acceptgiro heb gehad en niet heb betaald. Nu is er €10,- bij gekomen en moet ik dus €16,- betalen.

Twee dingen vind ik raar. Ten eerste dat ik nooit eerder een bericht heb gehad over de boete en dus ook niet eerder een acceptgiro heb gehad. Ten tweede dat de meneer van NS zei dat als ik bericht binnen heb van NS dat ik moest bellen met jullie zodat de boete kon worden kwijtgescholden. De boete is dus al op één of andere manier kwijtgescholden zonder dat ik daar voor heb hoeven bellen. Terwijl mij duidelijk werd gezegd te bellen en dan pas kan de boete worden kwijtgescholden.

Ik heb dus gebeld met NS over hoe dat kan en waarom ik eerder geen brief heb gehad want dan had ik natuurlijk direct gebeld om de boete kwijt te laten schelden. Want ik vond het raar dat het bedrag met €10,- is verhoogd. De mevrouw zei dat NS al eerder een acceptgiro hadden gestuurd. Ik legde toen haar het verhaal uit en vroeg hoe het dan kan dat de boete al is kwijtgescholden zonder dat ik heb gebeld. Haar antwoord was dat het al was opgelost en dat de boete al was kwijtgescholden. Ik zei dat ik hier nooit bericht van heb gehad en hoe het kan dat het op deze manier is gegaan. Ik begon me te irriteren want ik wou weten hoe het kan dat het fout is gegaan. Want een bedrag van €6,- zou ik gelijk hebben betaald natuurlijk. Ik reis zowat elke dag met de trein naar mijn werk en dat bedrag ben ik altijd al kwijt dus dat was geen probleem geweest mits ik er dus een bericht van krijg. Uiteindelijk kwam het er op neer dat ik maar gewoon moest betalen en heeft ze de telefoon in me gezicht opgehangen. Lekkere klantenservice is dat dan. Zeer ontevreden over deze werkwijze via de telefoon want blijkbaar kunnen ze aan de telefoon niks oplossen. Ik bel niet voor niets, ik wil dat er een oplossing komt maar volgens mevrouw kon ze niks doen.

Als NS het bedrag van €10,- weer terugtrekt.

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NS

Heeft op 09 mei 2016 om 10:27 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door Kenaryu