Klacht: Abonnement vorige provider niet opgezegd

op 21 januari 2014 over Hollandsnieuwe in de categorie Mobiele Telefonie

In augustus ben ik overgestapt van Hi naar Hollands Nieuwe. Ik heb gebeld met de klantenservice en zou nummerbehoud doen. De medewerker van Hollands Nieuwe gaf aan dat zij mijn abonnement bij Hi gingen opzeggen: ik hoefde zelf daar niks voor te doen. Ik kreeg bericht wanneer mijn nieuwe abonnement in ging, maar ontdekte dat ik dan op vakantie was in het buitenland. Ik belde opnieuw naar Hollands Nieuwe en de medewerker adviseerde mij dan toch geen nummerbehoud te doen, dan kon ik het een week eerder krijgen en was het opgelost. Prima dan doen we dat. Alles netjes gekregen en goed verlopen. Nu kom ik er in december achter dat ik al die maanden ook nog mijn hi abonnement per incasso van mijn rekening is gehaald. Na wat telefoontjes blijkt dat je bij nummerbehoud dat wel zelf moet regelen. Niemand heeft mij daar toen op gewezen, toen zij adviseerde maar geen nummerbehoud meer te doen. Dat vind ik achterhouden van informatie.
Ik heb hierna 3x contact opgenomen met de klantenservice van Hollands Nieuwe en daar was de klantgerichtheid ver te zoeken. Ze beloofde een coulant-formulier: ik zou dit gemaild krijgen ( is niet gebeurd). Later bleek coulant-formulier gingen ze toch maar niet doen?. Ze beloofde de telefoongesprekken die ik in juni/juli heb gehad na te gaan of mijn verhaal klopte en ik zou teruggebeld worden. Nooit gebeurd! Vandaag weer gebeld en ik krijg te horen dat ik gemaild ben met het antwoord dat ze er niks aan gaan doen! Mail echt niet ontvangen en zwaar teleurgesteld in de wijze waarop ze met hun klanten omgaan. Ze beloven naar een oplossing te zoeken, maar je hoort niks meer en dan is het antwoord: we kunnen niks voor u betekenen?

Teruggave van de 6 maanden die ik nu nog aan Hi heb moeten betalen.( zelfs januari moest ook nog betalen, terwijl ik dit probleem kenbaar maakte eind december.

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Hollandsnieuwe over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Hollandsnieuwe in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Hollandsnieuwe een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Hollandsnieuwe

Heeft op 21 januari 2014 om 15:08 geantwoord

Beste Klant,

Naar aanleiding van uw klacht hier op klacht.nl mijn reactie. Ik heb uw situatie nader bekeken en hieronder schrijf ik mijn bevindingen.

Op 31-07-2013 heeft u bij ons een bestelling geplaatst. Op 02-08-2013 heeft u bij ons een nummerbehoud aanvraag voor 26-08-2013 gedaan. Deze aanvraag werd afgekeurd door uw toenmalige provider, gezien uw contract toen der tijd pas af liep op 16-10-2013.

In de mail die wij op dezelfde dag naar u verstuurd hebben om u daarvan op de hoogte te stellen hebben wij aangeraden om contact op te nemen met uw huidige provider, er is echter nooit een nieuwe nummerbehoud aanvraag bij ons binnen gekomen.

Om deze reden kunnen wij niets voor u betekenen en sluit ik hierbij de klacht.

Mocht u naar aanleiding van deze reactie nog vragen hebben, verzoek ik u contact op te nemen met ons via Facebook en Twitter.

Vriendelijke groet,
hollandsnieuwe