Klacht: Abonement

op 20 juli 2016 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Voor mijn werk moet ik dagelijks met de trein.
Hiervoor heb ik een maand traject abonnement.
Regelmatig wijzigt mijn werk locatie en zo doende neem ik ook wanneer nodig een altijd vrij reizen abonnement.

Ik betaal altijd per eenmalige overschrijving.
Nu heb ik per ongeluk in plaats van een maand een jaar aangevinkt en schrijft ns dit bedrag van mijn rekening.

Contact opgenomen met de klantenservice dat dit voor mij niet duidelijk was en ik graag zoals altijd ( dat kan de medewerker namelijk ook zien ) per maand kan kiezen welk abonnement ik wil.
Eerst gaf ze aan dat ik er nu een jaar aan vast zit.. uiteindelijk begreep ze mijn punt en kon ze het abonnement uit coulance opzeggen.
Echter moet ik nog steeds de €213 betalen voor het abonnement. Terwijl het niet door mij is geactiveerd bij de automaat en er ook geen gebruik van is gemaakt door mij. Ook dat kon de medewerkster zien.

Ik begrijp dat regels regels zijn echter heb ik blijkbaar iets verkeerd gedaan. En is te traceren dat er geen gebruik van is gemaakt.
Wanneer ik er gebruik van gemaakt had of hem had geactiveerd had ik het nog wel kunnen begrijpen, maar dat is niet het geval.

Ik zou het fijn vinden wanneer de ns contact met me opneemt om dit ongedaan te maken.
Mijn werkgever wil dit niet vergoeden en voor mij is €213 veel geld.
Vind de hele situatie erg vervelend!

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

5 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NS

Heeft op 26 juli 2016 om 07:55 geantwoord

Heeft op 26 juli 2016 om 09:10 geantwoord

Ik ga hier niet mee akkoord!
Dit omdat ik niet wist van dat abonnement , vanuit ns is er ook nooit een melding gekomen en aangezien ik uit ging van een maand zag ik het pas toen de incasso werd afgeschreven.
Ik heb toen ook gebeld!

Wij gaan niet over tot betaling want we betalen niet voor iets waar geen gebruik van is gemaakt!
Vandaag zal ik rechtsbijstand inschakelen want op deze manier je klanten behandelen kan echt niet NS!

Uit coulance hadden jullie het of kunnen opzeggen of jullie hadden op z'n minst voor het bedrag een tegoed kunnen geven in de vorm van reizen omdat ik het abonnement niet heb gebruikt.
Op het moment dat de 213 euro als tegoed op mij kaart word gezet zal ik het betalen anders ben in genoodzaakt verdere stappen tegen ns te ondernemen!

Alle klachten die gemeld zijn door rsg