Klacht: ABN AMRO blokkeert mijn pas wegens fraude waar ik niets van af weet.

op 04 april 2013 over ABN AMRO in de categorie Banken

Op 03 april 2013 wil ik in de supermarkt mijn boodschappen afrekenen. Dit gaat niet want het pin apparaat geeft aan dat mijn pas geblokkeerd is. Ik kijk op de applicatie van ABN AMRO en zie dat er op mijn rekening een bedrag gestort is van 2000 euro. Ik snapte hier niets van en ben gelijk naar de ABN AMRO op de DAM geweest om te kijken wat er mis is met de pas. Daar aangekomen heb ik mijn verhaal gedaan. De medewerker van de bank laat mijn weten dat mijn pas geblokkeerd is wegens fraude handelingen. Ik geef de bank aan dat ik niet weet waar het bedrag afkomstig van is. De medewerker van de DAM gaf mij aan dat hij het voor mij zou uitzoeken en aan het einde van de dag contact met mij op zou nemen. Vervolgens ben ik gelijk naar de politie gestapt om aangifte te doen. De politie wilt eerst bewijzen hebben. Aangifte wordt niet opgenomen terwijl de politie op grond van artikel 163 lid 5 en artikel 165 lid 1 Sv verplicht is de aangifte of de klacht in ontvangst te nemen. Ook daar kom ik dus niet verder.

De medewerker van de DAM zou mij nog contacten, dit is tot op heden nog niet gebeurd. Gisterenavond heb ik zelf contact opgenomen met de klantenservice van de ABN AMRO en het verhaal voorgelegd. De medewerker kon niets voor mij doen ze mocht niets zeggen. Er wordt mij gezegd dat ik een brief ontvang van de ABN. Ik geef aan dat ik inmiddels verhuisd ben en het adres wil wijzigen, dit is niet mogelijk. Dus corresponderen met de ABN wordt zo heel moeilijk. Ik heb 20 minuten aan de lijn gezeten met de medewerker maar daar kwam ik dus ook niet verder.

Ik heb dan maar ook ZELF onderzoek verricht en heb gekeken waar het geld van afkomstig is. Het geld is afkomstig van een bedrijf uit Genemuiden. Ik heb dit bedrijf op google gezocht en het telefoonnummer gebeld. Ik heb gevraagd aan die meneer of het klopt of hij 2000 euro op mijn rekening heeft gestort. Hij geeft aan dat er inderdaad een bedrag is afgehaald van 2000 euro. Na het verhaal uitgelegd te hebben geeft hij aan dat hij de OPDRACHT NIET HEEFT GEGEVEN om 2000 euro op mijn rekening te STORTEN! Meneer was nog zelfs van plan om aangifte tegen mij te doen wegens DIEFSTAL! Ik heb hier niets mee te maken, ik zou niet weten hoe het mogelijk is dat het bedrag om mijn rekeningnummer gestort is.

Vandaag ben ik bij de ABN geweest voor verdere uitleg. Ik wordt maar niet geholpen er wordt alleen gezegd dat ik op een brief moet wachten. Ik moet bij mijn geld kunnen het is mijn EIGENDOM! ABN AMRO doet alsof ik een of andere VERDACHTE ben. Ik heb het recht te weten wat hier aan de hand is en wel NU! De manier waarop ik wordt behandeld door de ABN vind ik absurd, niemand kan mij helpen. Ik moet het dus maar afwachten.

En de grote vraag is dan ook: Hoe is het mogelijk dat er een transactie gedaan kan worden van een ene rekening nummer naar het andere ZONDER dat de pashouder HIER IETS VAN AF WEET?? Het geld moet z.s.m. overgemaakt worden naar de eigenaar waar het van is. De eigenaar weet niets van deze opdracht!!

Ik wil dat het nu geregeld wordt. Ik weet dat dit niet een redelijke termijn is maar het is ook niet eerlijk dat ik niet bij mijn geld kan komen terwijl ik hier niets van af weet!

Het geld moet terug naar de eigenaar, en ik moet bij mijn geld kunnen. De ABN mag maar onderzoek gaan verrichten naar de grote vraag hoe dit mogelijk is!

7 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABN AMRO over deze klacht.

7 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door ABN AMRO in behandeling genomen

7 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABN AMRO een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABN AMRO

Heeft op 24 mei 2013 om 10:07 geantwoord

Op 24 mei opnieuw telefonisch contact gehad met mevrouw vanuit ABN AMRO Webcare. Alles is opgelost.

Alle klachten die gemeld zijn door siham taabouni