Klacht: Pakket anderhalve maand vermist en DPD communiceert niet

Patrick1983 op 27 januari 2018 over DPD in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Klacht opgelost op 29 januari 2018
Reactie van het bedrijf:

Hallo Patrick, Bedankt voor je bericht. Erg vervelend te moeten horen dat je het pakket nog niet hebt ontvangen. Ik kan helaas niet zien dat de verzender bij ons al een klacht/onderzoek heeft ingediend, alleen dat je gebeld hebt met...

Bedrijf DPD
Status Opgelost
Datum 27 januari 2018

Een klant heeft een pakket dat sinds 12 december 2017 als 'op het depot' staat gemeld en heeft herhaaldelijk contact opgenomen met de klantenservice van DPD. Pas na vier gesprekken werd duidelijk dat het onderzoek naar het pakket pas kan worden gestart door de verzender. Op 27 januari 2018 had de klant nog steeds geen informatie ontvangen over de status van het onderzoek.

Mijn Klacht:

De status wordt mijn pakket staat sinds 12 December 2017 als ’op het depot’. Ik ben de ontvangende partij. Ik heb inmiddels 4x telefonisch contact gehad met de customer service van DPD en pas in mijn laatste gesprek (van 5 januari 2018) is mij duidelijk gemaakt dat er pas onderzoek wordt ingesteld door een actie van de verzender. Naar aanleiding daarvan heb contact gehad met de verzender en die heeft het onderzoek meteen ingezet welke ook is opgestart (op 5 januari 2018). Het is nu 27 januari en nog steeds kan DPD ons niet vertellen wat er aan de hand is en wanneer wij een reactie kunnen verwachten. Dus zowel verzender als ontvanger (ik) worden hebben niets meer gehoord over het onderzoek naar het pakket. Als ik bel of mail wordt er verwezen naar de verzender maar die wordt op zijn beurt dus ook niet op de hoogte gesteld.

Het lijkt alsof DPD geen verantwoordelijk neemt en niet meedenkt of met een oplossing komt. Dat vind ik zeer teleurstellend.

Daar moet ik ook bij vermelden dat ik op 23 januari 2018 deze klacht al heb gemeld op deze site onder de titel ‘pakketstatus sinds 12-dec-17 onveranderd’ waarbij de status op ‘opgelost’ staat. Dat is niet juist! DPD heeft wel gereageerd maar simpelweg en wederom verwezen naar de verzender. Geen inhoudelijke reactie of oplossing. Ik heb gereageerd op hun bericht maar na 5 dagen nog steeds niks gehoord. Waarschijnlijk omdat de status op ‘opgelost’ staat. Op mijn e-mails aan customer services wordt ook niet meer gereageerd. Het is echt een grof schandaal. Ik ben nog nooit zo onbeschoft behandeld. Ik vind het echt een waardeloos bedrijf.

Ik onderhou contact met de verzender en die heeft ook helemaal niks gehoord. Het is een radiostilte vanuit DPD. Wij willen graag dat het onderzoek wordt afgerond zodat we afhankelijk van de uitslag de benodigde acties in gang kunnen zetten.

Aangezien het nu inmiddels 27 januari 2018 heb ik mijn vertrouwen in de goede afloop verloren. Wie kan mij vertellen wat er met mijn pakket is gebeurd na anderhalve maand?(!)

Gewenste Oplossing:

De verzender en ontvanger zien graag dat DPD met het resultaat van het onderzoek komt aan het adres van de verzender zodat de (re)claim procedure kan worden opgestart.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over DPD

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DPD in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DPD een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DPD

Heeft op 29 januari 2018 om 10:44 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM