Klacht: Pakket verdwenen, klanten service: niet ons probleem

Carvan81 op 24 januari 2017 over DPD in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Klacht opgelost op 25 januari 2017
Reactie van het bedrijf:

Hallo, Bedankt voor je bericht. Omar is een collega van mij en heb even in de emails teruggezocht om het pakketnummer te achterhalen. Ik kom op het volgende pakketnummer: 05025022720200 Ik zie helaas dat deze al retour naar de verzender...

Klanttevredenheid: 1.0/10 ★☆☆☆☆
Bedrijf DPD
Status Opgelost
Datum 24 januari 2017

Een klant van DPD heeft een probleem ervaren met een verdwenen pakket dat op 10 januari niet kon worden afgeleverd omdat hij niet thuis was. Ondanks herhaaldelijk contact met de klantenservice, waar een medewerker het pakket aanvankelijk vond, bleef het onduidelijk waar het pakket zich bevond en werd de klant doorverwezen naar de verkoper voor verdere informatie. Uiteindelijk werd het pakket als onvindbaar gemeld zonder dat er een oplossing werd geboden.

Mijn Klacht:

Bezorger komt 10/1 onaangekondigd langs, ik ben niet thuis. Had instructies voor bezorger dgg om het naast het huis te leggen. Helaas briefje met onleesbaar pakketnummer en onleesbaar alternatief adres.
Ben dagenlang met Omar van de klantenservice aan het mailen geweest om ;
1 te achterhalen waar mijn pakket is. toen vond Omar het, maar zie 2:
2 het opnieuw te laten bezorgen, want het ligt bij parcelshop maar liefst 8 km van mijn huis en die is alleen onder werktijden open! Parcelshop is telefonisch onbereikbaar.

Dan krijg ik bericht dat het pakket 9/1(dus dag voor de 1e poging) op het adres is afgeleverd dat ik ze 11/1 pas heb verstrekt.

Vervolgens blijkt het pakket voor Omar ineens onvindbaar zonder pakketnummer en moet ik maar bij de verkoper achterhalen wat dat is. DPD wil me niet verder helpen. Het is niet hun zorg, zeggen ze.

uiteindelijk pakketnummer gevonden via verkoper, blijkt uit de onlinetracker dat pakket 10/1 bij parcelshop is en 12/1 s middags al weer terug naar verzender wegens niet ophalen!!
De parcelshop zegt overigens al in geen weken iets van DPD terug gestuurd te hebben.

Gewenste Oplossing:

Als ik mijn pakket alsnog THUIS bezorgd krijg, zonder dat ik de retourkosten en de nieuwe verzendkosten hoef te betalen. Plus excuses voor al het ongemak.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DPD in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DPD een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DPD

Heeft op 25 januari 2017 om 13:02 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Carvan81

Heeft op 25 januari 2017 om 16:32 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Je geeft toe dat het mis ging maar je doet niets maar dan ook niets om dat recht te zetten. En een volgende keer zal hetzelfde zijn, pakket mijlenver bij afleveraders in een depot dat amper geopend is en je moet maar zien hoe je daar komt. Wat een beroerde \" service\" echt schandalig. Dpd voelt zich duidelijk niet verantwoordelijk voor goede aflevering van paketten

Reactie van de melder van de klacht

9 jaren geleden - het pakket is opnieuw verzonden, helaas weer met DPD. Dit keer sturen ze echter een berichtje wanneer de bezorger komt: 3 uur van te voren. Werkelijk DPD, wat moet ik hiermee???

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM