Klacht: Bezorging

Pinkelotje op 29 juli 2016 over DPD in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Klacht opgelost op 1 augustus 2016
Reactie van het bedrijf:

Goedemiddag San, Bedankt voor uw bericht. Het kan zijn dat de (directe) buren op het moment van levering niet aanwezig waren. Zodra een ontvanger namelijk afwezig is dient de chauffeur dit eerst bij de buren aan te bieden. Helaas kan...

Klanttevredenheid: 3.0/10 ★★☆☆☆
Bedrijf DPD
Status Opgelost
Datum 29 juli 2016

Een klant van DPD had een probleem met de bezorging van een pakket. Ondanks het verzoek om het pakket bij de buren af te leveren, werd dit niet gedaan, waardoor de klant het pakket nu verderop moet ophalen, wat problematisch is vanwege beperkte mobiliteit. De klant vraagt zich af waarom er geen tweede afleverpoging is gedaan, aangezien er voor de levering is betaald.

Mijn Klacht:

Zou een pakje komen ik kreeg gisteren laat een mail dat ze vandaag 29 juli tussen 11 en 12 zouden komen
Op dat tijdstip moest ik naar het ziekenhuis en kon het tijdstip bij dpd niet veranderen
Toen heb ik een briefje opgeplakt dat het bij de buren bezorgd mocht worden
Dat is dus niet gedaan ik kan mijn pakje een eind verderop ophalen bij een beddenbedrijf en dat terwijl ik slecht ter been ben en daar niet toe in staat ben
Waarom geen 2e aflever poging
Ik betaal vooe levering en nu kan ik het zelf ophalen dan had ik net zo goed naar de winkel gekund
Ik kan mijn pakje niet ophalen dus hoe kom ik nu aan mijn pakje ?

Gewenste Oplossing:

Als mijn pakje thuis bezorgd word op een dag en tijdstip dat mij uitkomt
En als het mij niet uitkomt dat ze dan even de moeite nemen om hetbijmijn buren af te geven
Meerdere buren waren gewoon thuis

Beoordeling 3/10 star-2 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DPD in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DPD een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Reactie van de melder van de klacht

9 jaren geleden - Pakje mag van mij retour naar de afzender

DPD

Heeft op 01 augustus 2016 om 12:13 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Bericht van DPD

9 jaren geleden - Wanneer u het pakket niet kan afhalen zal het pakket automatisch na 7 werkdagen retour afzender gescand worden. Met vriendelijke groet, Mary

Reactie van de melder van de klacht

9 jaren geleden - Buren waren wel thuis hij heeft niet bij de buren aangebeld Maar jullie mogen het retour sturen naar de afzender

Bericht van DPD

9 jaren geleden - Bedankt voor je reactie. Pakket zal automatisch retour afzender gaan wanneer deze niet word afgehaald. Mijn advies is om dit ook extra te melden bij de leverancier. Met vriendelijke groet, Mary

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM