Klacht: Slechte service

JB84 op 20 juli 2016 over DPD in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Klacht opgelost op 21 juli 2016
Reactie van het bedrijf:

Beste Jeffrey, Bedankt voor uw bericht. Ik zie aan de hand van uw adresgegevens dat het gaat over het pakket 05168084705881. Dit pakket is aangeboden op 16 juli rond 12:38 uur. De bedoeling was dat de chauffeur dit moest leveren...

Bedrijf DPD
Status Opgelost
Datum 20 juli 2016

Een klant van DPD ervaart problemen met de bezorging van zijn pakket, dat aanvankelijk zonder trackingcode werd aangeboden. Na meerdere pogingen om het pakket te ontvangen en telefonisch contact, bleek het pakket niet op het afhaalpunt te zijn, en de klant kon het uiteindelijk niet ophalen omdat de winkel al gesloten was.

Mijn Klacht:

Allereerst is het pakket aangeboden zonder tracking code. Deze volgde pas na de eerste bezorgpoging. Vervolgens een briefje in de bus dat het pakket naar een afhaalpunt wordt gebracht. Zonder datum of pakketnummer. Hier bleek dit niet te liggen en de status van het pakket bleef op bezorgen niet gelukt staan. Na telefonisch contact zou het vandaag alsnog bezorgd worden op het afhaalpunt. Waarom het geen tweede keer wordt aangeboden is mij een raadsel. Wederom pakket niet te tracken. Uur eerder naar huis gegaan van werk omdat ik de komende dagen niet in staat ben om het op te halen en het na 7 dagen weer wordt teruggestuurd. Kom ik om vijf voor zes bij de phone house in Best, zit de deur al op slot en maakt de verkoper een gebaar van nee. Wat nu?

Gewenste Oplossing:

Compensatie voor het vrijgenomen uur welke ik opnieuw vrij moet nemen om het pakket alsnog op te kunnen halen. O ja en eindelijk mijn pakket!!!

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DPD in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DPD een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DPD

Heeft op 21 juli 2016 om 10:57 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM