Klacht: onrechtmatig geld afschrijven.

Christelenlucas op 30 april 2015 over Essent in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Essent has resolved this complaint
Klacht opgelost op 30 april 2015
Reactie van het bedrijf:

Geachte heer van Duijn, U heeft op www.klacht.nl aangegeven dat u het niet eens bent met de in rekening gebrachte bedragen van twee keer 50euro. Wij hebben elkaar zojuist gesproken. Samen hebben wij besproken dat wij de twee keer 50euro...

Bedrijf Essent
Status Opgelost
Datum 30 april 2015

Een klant van Essent heeft onterecht twee keer €50 van zijn rekening afgeschreven gekregen, ondanks dat hij al een jaar geen klant meer was. Na contact met de klantenservice werd hem verteld dat het waarschijnlijk om een administratieve fout ging, maar de medewerker kon het probleem niet oplossen. De klacht is inmiddels opgelost.

Mijn Klacht:

Beste…

Vorrigjaar jaar maart ben ik overgestapt naar een andere energie leverancier.
Het verschuldigde bedrag van €50 wordt na een jaar geen klant meer geweest te zijn medegedeeld per mail,en vervolgens automatisch afgeschreven van mijn rekening.
Dit is redelijk omdat ik bij het klant worden van essent een welkoms cadeau ontving.
Maar nu schrijft essent nogmaals twee maal €50 Euro van mijn rekening!
Dit zonder toestemming gegeven te hebben.
De medewerker van essent die mij vorige week belde luisterde mijn verhaal aan.Hij was niet in staat om dit te verhelpen maar alleen mij nieuwe producten te verkopen.
De medewerker vertelde dat het waarschijnlijk om een administratieve fout ging en ik maar even met essent contact moest opnemen.
Om dit vervelende voorval optelossen moet ik een duur nummer bellen.
Eerlijk gezegd heb ik geen zin om nog energie in essent te stoppen.

Gewenste Oplossing:

Ik verwacht dat essent mijn gegevens verweiderd uit hun systeem.
Mij met rust laat zowel per mail en telefonisch.
Geen geld meer van mijn rekening afschrijft zonder toestemming.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Essent over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Essent in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Essent een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Essent

Heeft op 30 april 2015 om 12:02 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer van Duijn,

U heeft op www.klacht.nl aangegeven dat u het niet eens bent met de in rekening gebrachte bedragen van twee keer 50euro. Wij hebben elkaar zojuist gesproken. Samen hebben wij besproken dat wij de twee keer 50euro terecht in rekening hebben gebracht. Dit staat ook vermeld in de voorwaarden die bij uw contract zijn bijgesloten. Ik begrijp dat dit niet het antwoord is waar u op gehoopt had maar ik kan verder niets meer voor u betekenen. Hierbij sluit ik ook deze klacht.
Met vriendelijke groet,

Anique
Essent Klantenservice
Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Bij geschillen met uw energieleverancier kunt u naar de Geschillencommissie Energie. Leveranciers mogen geen onredelijke opzegboetes rekenen en moeten transparant zijn over tarieven.

Bron: ACM / Geschillencommissie Energie