Klacht: 3 zakelijke contracten waarvan 2 niet kloppen

op 25 juli 2017 over Essent in de categorie Energieleveranciers

In april 2016 is er een medewerker van kostentransparant zonder afspraak langs het bedrijf geweest.
Hij vertelde dat kostentransparant via essent energie kon leveren tegen lage tarieven.
De tarieven waren inderdaad aantrekkelijk en heb destijds een 3 jarig contract getekend.
Medio mei liep mijn paticuliere energiecontract af en ben toen overgestapt naar een andere energiemaatschappij samen met mijn ouders.
Naar 2 weken kreeg ik een brief van Essent dat ik ook op de 2 privé adressen een grootzakelijk contract had getekend.(zonder mijn weten om)
En als ik het contract vroegtijdig beëindigd er een boeteclausule van €492,50 euro per adres er aan vast zat.
Bij de andere energiemaatschappij waar ik een contract voor 1 jaar had getekend was dit €100 euro per adres.
De laatste heb ik dan ook betaald.
Dat het bedrijf geen vast adres heeft heb ik destijds mijn privé adres als correspondentieadres doorgegeven.
Naar vele email en telefoontjes gepleegd te hebben komt kostentransparant met het volgende je hebt 3 contracten getekend wij kunnen niets betekenen.
Dit is absoluut onzin want ik ben helemaal niet bevoegd om voor mijn ouders te tekenen en 1 exemplaar was voor het correspondentieadres om daar de post te ontvangen.
Inmiddels al 6 aparte rekeningen gekregen en op mijn privé adres is het voorschot het dubbel dan mijn vorige energieleverancier.
Waarom zou ik om mijn privéadres een grootzakelijk contract getekend hebben en dat van mijn ouders is helemaal niet ingevuld.
Ook heb ik gevraagd voor een kostenoverzicht wat wel duidelijk op de site van kostentransparant staat.

Beide privé adressen ontbinden.
Zonder een boeteclausule

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Essent over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Essent in behandeling genomen

Bericht van Essent

3 maanden geleden - Beste meneer Van Boekhold, Bedankt voor het kenbaar maken van uw klacht. We hebben kort telefonisch contact gehad om gegevens op te vragen en de situatie door te nemen. We hebben besproken dat ik uw klacht doorzet naar Essent Grootzakelijk. Naar aanleiding van intern contact met hen, is mij aangegeven dat uw klacht door hun team Klachten in behandeling genomen wordt. Zij zullen binnen 10 werkdagen contact opnemen om uw klacht te bespreken en samen een oplossing te zoeken. Ik vertrouw erop u voldoende te hebben geïnformeerd en wens u een fijne dag toe. Met vriendelijke groet, Michael Webcare Essent

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Essent een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Essent

Heeft op 14 augustus 2017 om 13:24 geantwoord

Beste,

We hebben bericht ontvangen van de zakelijke afdeling dat inmiddels alles is besproken en ook naar tevredenheid is opgelost. Dit is gedaan op 3 augustus door mijn collega.

We willen u graag bedanken voor het kenbaar maken van uw klacht. Hierdoor kunnen we onze dienstverlening verbeteren.

Angelique
Essent Klantenservice particulieren
Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Ninawolters