Klacht: 1,5 uur vertraagd aankomen, overbelaste WiFi, zitplaatsen bezet en 1x extra overstappen, en dat allemaal door uitval van 1 trein vanwege ‘te grote vertraging’

op 13 april 2016 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Vanuit Duivendrecht wilde ik graag naar Enschede, dat kan met een rechtstreekse verbinding normaal gesproken. Deze had 15 minuten vertraging en viel vervolgens uit vanwege ‘te grote vertraging’, zodoende moest ik via Amersfoort reizen met een trein die ook 10 minuten later kwam dan gepland stond (waardoor de overstap in Amersfoort ook gemist was (totaal 1,5 uur vertraging!). De trein zat vervolgens overvol, alle zitplekken waren dus bezet en de Wifi was niet bruikbaar, ik gok door overbelasting.

Als NS en vervangende/vertraagde trein had laten rijden naar Enschede, ondanks dat deze bijvoorbeeld 30 minuten vertraging heeft, lost dat de andere zaken op. En het zou fijn zijn als de Wifi in de trein de capaciteit van de trein ook daadwerkelijk aan kan. Algemeen vind ik dat NS een oplossing moet hebben voor een uitgevallen trein 'door vertraging'. De volgende trein die wel naar Enschede ging duurde nog eens 30 minuten, waardoor in tussentijd prima een extra trein had kunnen rijden, of in elk geval had NS meer voor de reizigers kunnen doen naar mijn idee.

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NS

Heeft op 09 mei 2016 om 14:37 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door AliciaVermaas