Klacht: Zorgeloze vakantie?!

op 01 augustus 2016 over Prijsvrij.nl in de categorie Online Reisbureaus

Op 23 februari hebben mijn vriend en ik via Prijsvrij een vakantie geboekt naar Tenerife voor 15 dagen met vertrek op 15 augustus. Het volledige bedrag moesten wij uiterlijk 4 juli betalen. Nadat wij het volledige bedrag hadden betaald kregen wij op 14 juli bericht van prijsvrij, met de volgende mededeling: “Tegenover hotel Parque del Sol ligt hotel Jadines de Nivaria. Dit hotel wordt van 14 juli t/m 31 augustus gerenoveerd. Enige overlast is helaas niet uit te sluiten.” Dit zou voor ons geen probleem zijn, mits Prijsvrij zou bevestigen dat wij een kamer zouden krijgen aan de zwembadzijde (met een balkon aan de binnenzijde van het gebouw). Dit werd door Prijsvrij niet bevestigd en zij zeiden dat we dit bij aankomst maar in het hotel moesten vragen. Hier gingen wij natuurlijk niet mee akkoord, omdat wij geen onbezorgde vakantie tegemoet zullen gaan wanneer wij 15 dagen in de overlast zitten. Om deze reden wensten we een passend alternatief aangeboden te krijgen van Prijsvrij.

Zij boden ons inderdaad alternatieven aan, maar deze alternatieven zijn totaal niet vergelijkbaar met het geboekte hotel. De aangeboden alternatieven liggen in het Noorden van het eiland en zijn totaal niet vergelijkbaar met de accommodatie die wij in Februari destijds geboekt hadden. Daarnaast verwacht Prijsvrij dat wij akkoord gaan met alternatieven die gebaseerd zijn op de prijs die wij destijds hebben betaald voor onze reis. In februari 2016 hebben wij deze reis voor een aantrekkelijk bedrag geboekt en in het hoogseizoen zijn de prijzen aanmerkelijk hoger.

Tevens hebben wij op de site van het buurhotel van Parque del Sol gezien dat de verbouwing 1 mei al gestart is, en dus niet op 14 juli zoals Prijsvrij aangeeft. Wij betreurden het dat wij werden geïnformeerd over deze verbouwing, net nadat wij de volledige reissom hadden voldaan, waardoor wij zelf niet meer in staat waren de reis te annuleren. Dit hebben wij kenbaar gemaakt aan Prijsvrij en daarnaast hebben wij nogmaals aangegeven dat een kamer aan de zwembadzijde een passende oplossing zou zijn voor ons. Wij gaven ook aan dat wij een bevestiging van het hotel wensten zodat hier later geen misverstanden over kunnen ontstaan bij aankomst. Daarnaast hebben wij zelf gezocht naar alternatieven die vergelijkbaar zijn met Parque del Sol in dezelfde prijsklasse als Parque del Sol wanneer wij nu zouden boeken.

Prijsvrij reageerde dat een appartement aan de zwembadzijde niet mogelijk is, omdat alleen appartementen aan de tuinkant zijn ingekocht. Bij de boeking in februari (!) hebben wij echter al aangegeven dat we een appartement aan de zwembadzijde wilden en zij hadden ons toen ook al kunnen laten weten dat dit helemaal niet mogelijk is. Daarnaast gaf Prijsvrij aan dat de reis wel omgeboekt zou kunnen worden naar de vergelijkbare accommodaties die wij zelf hadden gezocht, mits wij 500 of 1114 euro wilden bijbetalen. Dat wij geconfronteerd werden met het feit dat we om een soort gelijke, zorgeloze vakantie die wij vanwege de prijs al vroeg geboekt en aanbetaald hebben, nu in 1 keer fors moeten bijbetalen, accepteren wij niet. De meerprijzen die we zouden moeten betalen om te kunnen omboeken zijn gebaseerd op de prijs die we destijds hebben betaald voor onze reis. Wij wensten kostenloos te kunnen omboeken naar een vergelijkbaar alternatief in dezelfde plaats, met dezelfde faciliteiten en dezelfde beoordeling (8.4 op zoover). Prijsvrij zei echter dat ze geen passend alternatief kunnen aanbieden dat aan onze eisen voldoet en waarvoor wij niet hoeven bij te betalen. Zij geven aan dat de werkzaamheden bij de naastgelegen accommodatie plaatsvinden en dat de accommodaties in het hoogseizoen reeds zijn volgeboekt waardoor de mogelijkheden beperkt zijn. Zij gaven aan dat we bij veel overlast maar een klachtenformulier moeten invullen. Doordat Prijsvrij ons geen mogelijkheden biedt, waren wij genoodzaakt hiermee akkoord te gaan en te hopen op zo min mogelijk overlast.

Op 28 juli lazen wij echter op TripAdvisor dat hotel Parque del Sol in juli overboekt is en dat klanten per direct worden overgeplaatst naar een ander hotel voor de rest van hun verblijf. Uiteraard hebben wij Prijsvrij weer gemaild voor een bevestiging van onze kamer in hotel Parque del Sol, zodat wij niet voor verrassingen komen te staan. Prijsvrij heeft echter niet eens gereageerd op deze mail…

Wij wensen duidelijkheid over onze vakantie die zal plaatsvinden over twee weken. Hierbij wensen we een bevestiging van het hotel zelf, waarbij zwart op wit staat dat wij daadwerkelijk in dat hotel zullen verblijven. Wanneer het hotel overboekt is en er geen kamer voor ons beschikbaar is wensen wij alsnog
een vergelijkbaar alternatief waarvoor wij niet hoeven bij te betalen.

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Prijsvrij.nl over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Prijsvrij.nl in behandeling genomen

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Prijsvrij.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Prijsvrij.nl

Heeft op 02 augustus 2016 om 09:43 geantwoord

Beste mevrouw Gulikers,

Hartelijk dank voor uw melding. Graag willen wij van de gelegenheid gebruik maken om hierop te reageren. Allereerst onze excuses dat u deze ervaring heeft met Prijsvrij.nl, we streven voor een perfecte klantenservice en doen er alles aan onze reizigers met een goed gevoel op vakantie te laten gaan.

Helaas heeft u te maken gehad met een erratum. Wij hebben vanuit de reisorganisatie waarbij u heeft geboekt de melding ontvangen dat het hotel aan de overzijde van uw hotel aan het verbouwen is. Toen wij deze melding hadden ontvangen, is deze dezelfde dag nog aan u doorgestuurd. Indien wij dit eerder hadden vernomen, hadden we u hiervan uiteraard eerder op de hoogte gebracht.

U heeft hierbij aangegeven graag een kamer aan de zwembadzijde te willen. Deze voorkeur hebben wij doorgegeven bij de reisorganisatie maar biedt echter geen garantie (dit is namelijk een preferentie). Graag willen wij u er op wijzen dat de werkzaamheden niet bij uw eigen accommodatie plaatsvinden, maar bij een naastgelegen accommodatie. Uw hotel en uw reisorganisatie hebben geen invloed op deze werkzaamheden.

Uiteraard willen wij ons best doen om u te kunnen voorzien van een passende accommodatie, maar zoals u wellicht ook kunt voorstellen zijn veel accommodaties in het hoogseizoen reeds volgeboekt waardoor de mogelijkheden beperkt zijn. Ik kan u helaas dan ook geen passend alternatief aanbieden dat aan al uw wensen voldoet en waarvoor u niet hoeft bij te betalen.

U heeft op 28 juli een e-mail gestuurd over een beoordeling die u op Tripadvisor heeft gelezen. Onze reserveringsafdeling heeft u gelijk dezelfde dag (namelijk 28 juli om 19.17 uur) een e-mail hierover teruggestuurd met daarin de mededeling dat ze helaas de receptie van het hotel niet meer konden bereiken. Wij nemen opnieuw contact op met het hotel om te checken of alles in orde is met uw reservering.

Wij nemen hierover nog contact met u op en hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u nog vragen hebben aarzel dan niet om contact op te nemen.

Team Prijsvrij.nl

Alle klachten die gemeld zijn door Vakantie Tenerife