Klacht: Ambulancevervoerskosten onterecht in rekening gebracht boven eigen risico van 380,-

op 05 november 2018 over Zorg en Zekerheid in de categorie Zorgverzekering

Een tijdje terug (2018) is er een ziekenhuisopname na een spoedgeval (112) plaatsgevonden. waarbij een ambulance werd gebeld door iemand om mij op te halen, aangezien ik onaanspreekbaar op de grond lag. Uiteindelijk kreeg ik een hele hoge rekening die ver boven het wettelijk verplichte eigen risico van 380,- uitviel, (namelijk 724,20). Terwijl de zorgverzekeraar notabene zelf op hun site vermeld dat er sprake is van 100% vergoeding en onder het eigen risico valt, vanuit de basisverzekering die ik sinds jaren tot op heden heb in 2018 (zie link onderaan dit bericht). Vervolgens is een klacht ingediend via het online klachtenformulier van Zorge en Zekerheid en vervolgens ook via SKGZ (Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen), maar er werd niet echt begripvol gereageerd zowel telefonisch als via de e-mail.

Er is namelijk iets misgegaan waardoor er 400 euro vrijwillig eigen risico bovenop 380 euro eigen risico is opgeteld, terwijl dit nooit m’n intentie is geweest. Echter kreeg ik desondanks een rekening van 724,20 euro opgestuurd en zijn mijn klachten weggewuifd onder het mom van, ja maar het eigen risico ligt hoger dan 380. Dit is berust echter op een misverstand, en het is mij nooit duidelijk geweest tot de rekening na het ambulancevervoer op de mat viel. Een link naar de vergoeding voor ambulance vervoer is als volgt (kopieer naar adresbalk van je webbrowser om ernaar toe te surfen):

https:service.zorgenzekerheid.nlvergoedingenzoekerambulancevervoer

Wanneer het vrijwillig eigen risico van 400 euro ongedaan word gemaakt met terugwerkende kracht, aangezien dit op een misverstand berust. En daarmee alle kosten boven het verplichte eigen risico (380) volledig worden vergoed. Dit is van toepassing op de 724,20, waarmee ik inmiddels via een brief met een incassobureau word bedreigd (ambulance vervoerskosten).

Alle klachten die gemeld zijn door ZorgeZekerheidKlant