Klacht: Zonder aanmaningen, brief/e-mail afgesloten

op 10 juli 2012 over Ziggo in de categorie Alles-in-1

Na heel wat jaartjes een best tevreden Ziggo klant geweest te zijn hebben ze dit in één klap ongedaan kunnen maken door een zéér onbeschofte handelswijze.

De opstart in 2006/2007 was al stroef, monteur had bij aansluiting in de wijkcentrale onze kabel er schreef opgedraaid, hierdoor hebben wij dik een half jaar met een haperende verbinding gezeten (soms een paar dagen wel, dan een week niet, dan een dag wel, dan weer twee weken niet.), dit lag steeds aan ons en aan de aansluiting in huis, twee monteurs (die blijkbaar geen zin hadden om de wijkkast te openen) “bevestigden” dit. Derde monteur had wel een hersencel en keek eerst in de wijkcentrale waar dit uit bleek, nooit meer problemen gehad tot dat…..

Na teruggekomen te zijn van vakantie lag er een brief van Ziggo in de bus, strekking hiervan was; U heeft niet betaald dus wordt u 2 werkdagen afgesloten.

Uhhh, pardon!?

Na het vreemd te vinden dat dit de enige brief van Ziggo was in onze bus heb ik direct het openstaande bedrag overgemaakt. “Foutje, kan gebeuren” dacht ik nog even toen ik de telefoon pakte om het recht te zetten met de klanten-“service”.

Deze vertelden ons dat we (volgens het systeem) eerst een tweetal brieven gehad moesten hebben, verteld aan de medewerker dat er toch echt maar één brief in de bus lag bij thuiskomst.

Dit kon allemaal natuurlijk niet kloppen aangezien “Het Systeem” (dat niet best werkt voor Ziggo blijkbaar, of juist wel) meldde dat de brieven verstuurd zijn.

Het gesprek kreeg een vervelende wending aangezien de medewerkster een nogal lacherig en neerbuigend toontje besloot aan te nemen. Ach ja, als je bij zo’n bedrijf werkt verander je vanzelf in iets soortgelijks, denk ik dan maar.

De Ziggo medewerkster vertelde ons ook (woensdag 4 juli ’12), dat ondanks dat wij direct hebben betaald bij het zien van de aanmaning, zij niets voor ons konden betekenen en wij gewoon twee werkdagen moesten wachten en ook nog eens € 70,- aansluitkosten kunnen betalen. Aangezien het toen woensdag was voelde ik de bui al hangen en inderdaad, het is nu maandag en wij hebben nog steeds geen internet en digitale TV. Dit voor klanten die al meer dan 6 jaar trouw zijn. (Casema/Ziggo)

Vandaag dus wederom met Ziggo gebeld waarna zij mij ineens konden mededelen dat ik nóg een bedrag open heb staan!?!?! Ook hierover géén brief, geen telefoontje en ook géén e-mail. HELEMAAL NIETS.
Ook deze medewerker was onduidelijk, ontwijkend en ronduit onbeschoft door de toon in de stem en de lacherige houding. Blijkbaar is dit dus best leuk, als je aan de “goede” kant van die telefoon zit. Ik hoop dat ze er trots op zijn.

Weet eigenlijk niet zo goed hoe ik dit nu aan moet pakken, ik denk dat ik eerst een schriftelijke klacht indien bij Ziggo waarin ik een eis neerleg om in ieder geval het laatstbetaalde abonementsgeld terug te laten betalen als tegemoetkoming en de her-aansluiting uit coulance gratis doen, weigeren ze dit dan zeggen wij uiteraard het hele zooitje op en gaan we naar de geschillencommissie, en een hogere claim natuurlijk.

Gelukkig heb ik een redelijke web-footprint met een aardig bereik en werk ik als computer-techneut aan huis in de regio en kom ik geregeld bij Ziggo klanten of klanten die mij om advies over serviceproviders in het algemeen vragen, ik weet in ieder geval wel wat ik deze mensen zal vertellen en zal altijd adviseren om naar de concurrent te stappen, mits zij uiteindelijk laten zien dit toch nog netjes af te kunnen handelen, ik ga er niet van uit.

Zal dit stukje ook op het Ziggo gebruikers forum zetten in de hoop dat het WebCare(Not) team het op durft te pikken..

Mensen, pas alstublieft op voor de grote boze haai, die Ziggo heet..

Daar ik het nogal belachelijk vind zomaar zonder berichtgeving voorafgaande een aanmaning afgesloten te worden zal ik een claim indienen (tot nu toe 4 dagen afgesloten geweest waarvan 2 werkdagen, zaterdag is echter ook een werkdag voor mij) voor in ieder geval het laatsbetaalde abbonementsgeld (ong. 150 Euro) en kwijtschelding van de "her-aansluitkosten".

Alle klachten die gemeld zijn door c00de101