Klacht: Slechte WiFi in de woning

Erik19866 op 18 november 2022 over Ziggo in de categorie Alles-in-1

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Sinds een maand zijn wij na 15 jaar trouwe klant bij kpn te zijn geweest toch overgestapt naar ziggo. We hadden al de aanbieding gezien van ziggo en gedacht we gaan overstappen, dit kwam er iedere keer niet van en op een avond verscheen er een verkoper van ziggo die alles goed uit kon leggen en ook alles gelijk kon regelen. Normaal houd ik hier niet van maar door de heldere uitleg en communicatie hebben wij toch besloten om over te stappen. Dit onder meer omdat de uitleg was: dat ze nu een nieuwe router hebben bij het dure abonnement dit zorgt voor een snelle WiFi door de gehele woning. Wij hebben toen ook nogmaals gevraagd of het echt zo is aangezien wij ons kantoor op zolder hebben en het dus wel echt een stabiele verbinding moet zijn, en nogmaals was het antwoord: meneer u hoeft niet te twijfelen over dit modem want het is het beste wat er momenteel op de markt is. Nou wij waren gerust gesteld.

Alles werd geïnstalleerd door een monteur en die gaf al gelijk aan dat de verbinding op zolder niet stabiel zou worden aangezien wij 2 dikke betonnen vloeren hebben waar het signaal doorheen moet. En jawel alles is geïnstalleerd en beneden hebben we gemiddeld 1000mbit en op zolder is daar slechts 15 tot 20 van over. Dus geen perfecte WiFi door de gehele woning. (Ik noem dit voor het gemak opgelicht) maar als je het netjes zegt is het per ongeluk verkeerd voorgelicht. Monteur geeft ook aan voor de WiFi deco boosters te gaan die kun je voor 2,50 per maand huren en soms krijg je ze gratis in bruikleen. Nou balen natuurlijk want dan moeten we weer dingen gaan installeren en extra dingen op stroom maar oké de WiFi moet gewoon goed zijn. Ik dan toch maar bellen met ziggo: inmiddels diverse mensen gesproken bij klantenservice maar het komt er op neer dat ik 2,50 per maand moet bij betalen voor goede WiFi want de “actie” met WiFi boosters in bruikleen is momenteel niet meer. Dus ja dat kunnen we voor u regelen. Ik heb aangegeven wat er voorgevallen is met de verkoper en hun gaven ook al aan dat dit inderdaad niet zo is en dat het volledig afhankelijk is van het type woning. Er is een melding gedaan over de medewerker in kwestie en die is er op aangesproken maar voor mij is het jammer maar helaas u moet €2,50 per maand betalen want de actie wifi boosters in bruikleen is er niet meer.. Ik heb gigantische spijt van mijn overstap en voel me eigenlijk ouderwets ge….. piepeld. Ik weiger het uit principe om meer te betalen voor een verbinding die mij is beloofd.

Gewenste Oplossing:

Erkennen dat er een fout is gemaakt door ziggo en een oplossing die kosteloos is. En in het vervolg als deze fout gemaakt wordt niet de klant er de dupe van maken maar het gewoon netjes oplossen. Er zal vast ergens iets verborgen zijn in de kleine lettertjes dat goede WiFi geen recht is door de gehele woning en dat ziggo hier dus ook niet verantwoordelijk voor is. Maar dit is voor mij een rede om vlak voor einde contract weer bij ziggo weg te gaan zeker als er geen nette oplossing wordt geboden.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Ziggo

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Ziggo nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Erik19866