Klacht: Ziggo Sport Totaal werkt niet – IP adres word ten onrechte als Proxy / VPN gezien

op 09 juni 2021 over Ziggo in de categorie Alles-in-1

Klant geworden van Ziggo Sport Totaal om zo Formule 1 te kunnen kijken, maar een en al ellende met Ziggo.

Wanneer ik wil streamen naar mijn chromecast, waarvoor je dus Wifi moe gebruiken, krijg ik de melding ‘U gebruikt een VPN of Proxy, dit is in verband met beeldrechten niet toegestaan’
Dit probleem doet zich voor op elk device dat met de wifi verbonden is, logisch ook want er is 1 extern IP adres en dit IP adres word als VPN/Proxy gezien door Ziggo.

Ik maak echter GEEN gebruik van een Proxy of VPN. Dit is door de provider gecheckt, en staat nadrukkelijk geen proxy of vpn aan.

Na enige research ontdekt dat Ziggo gebruik maakt van een IP database van Maxmind, en hierin komt waarschijnlijk mij IP adres voor met een ‘te hoge score’.
Ziggo verwijsd mij door na de provider (Online.nl) maar deze zegt dat er geen probleem of afwijkingen zijn aan mijn modem of IP adres, en willen ook geen nieuw IP toewijzen omdat dit gekoppeld is aan klant/adres.
Het probleem zit dus bij Ziggo.

Zij zien een VPN/Proxy waar die niet is, en weigeren tot nu toe elke medewerking

De 'blokkade' van het IP adres opheffen, en stoppen met het gebruik vanMaxmind als dat het geval is. Ik wil weer Ziggo Sport kunnen kijken zonder ten onrechte van VPN/proxy gebruik beschuldigd te worden.

Alle klachten die gemeld zijn door fbsmedema