Mijn Klacht:
Zetten bij het artikel ‘op voorraad’. Dit wekt de suggestie dat producten snel kunnen worden afgeleverd. Het product is op voorraad… in China.
Tijdens het bestelproces, wordt je hier op geen enkele wijze op geattendeerd.
Wel is de levertijd terug te vinden op de website, achteraf in een menu onder: ‘verzendbeleid’ . Door misleidende informatie kijk je daar niet naar.
Als je dus al besteld hebt. Krijg je direct een mailtje waar ze het met name over de levertijd hebben, 8 tot 12 werkdagen. Ook lang als het uit Zaandam moet komen. Hier staat nog niets over China…
Kom je pas achter als je de track and trace opent. Wat overigens niet van PostNL is wat ook nog eens op de website staat (nog meer misleiding)
Retour naar afzender, ook hier staat nergens dat de afzender in China zit.
De kosten voor retour zijn voor de klant, kan natuurlijk ook niet.
Annuleren, al is het binnen een uur na bestelling, kan niet. Geen oplossing te vinden met het bedrijf.
ZE NI DO: zeker niet doen!
Gewenste Oplossing:
Meer transparantie over de levertijd, het is misleidend als er op voorraad bij het product staat en onderaan de website duidelijk dat het bedrijf in Zaandam zit.
Had het product nodig voor een bepaalde tijd, als ik dit had geweten had ik de keus gehad. Of eerder bestellen, of ergens anders bestellen.
Als iets uit China moet komen is het maar de vraag of die 12 werkdagen haalbaar is. Ik had dat risico dan niet genomen.
Het retour beleid, daar heb ik ook mijn vraagtekens bij:
Heb binnen het uur na bestelling gevraagd om de bestelling te annuleren i.v.m. de levertijd die ik via de mail kreeg.
Bestelling had gewoon geannuleerd moeten worden.
Voor mij is er in dit geval niet echt een oplossing, voor toekomstige klanten is eerlijke handel een beginnetje. Zonder dat begin, wordt dat het eind.
