Klacht: Zeer slechte communicatie naar reizigers

op 08 augustus 2016 over turkish airlines in de categorie Vliegmaatschappij

Heel lang hadden we uitgekeken om naar New York te gaan, we besloten om tickets te boeken bij Turkish Airlines. De reviews over Turkish Airlines waren lovend en ook op hun Facebook staat groot geschreven ‘Europe’s Best Airline for the 6th year in a row’. Dat beloofde een prettige reis te worden.

Helaas vlak voordat onze reis zou plaatsvinden, vond de coup plaats op vrijdag 15/07. Ik begrijp dat er daardoor ook onduidelijkheid is bij de Turkish Airlines zelf. Echter wilde ik wel wat informatie over mijn reis op 20/07. Zou het doorgaan? is het nog wel veilig op de airport Istanbul Ataturk? Ik zat met al deze vragen en onduidelijkheid. Ik heb vervolgens meerdere mailtjes gestuurd.. geen antwoord. Ik heb ze vervolgens op Facebook benaderd, zowel in een openbaar bericht als meerdere priveberichten.. geen antwoord. Ook heb ik meerdere dagen geprobeerd om hun telefonisch te bereiken, maar ik kreeg enkel een Turkse voicemail. Daar schiet je ook niks mee op. Daarnaast veranderde de site soms van het Engels opeens naar het Turks. Ze moeten ook begrijpen dat er ook reizigers zijn van niet-Turkse komaf. Tot op de dag van vandaag heb ik niks van ze vernomen. Geen bericht terug. Niks. Dat terwijl ik ze wel zie posten op Facebook. Neem dan ook de moeite waard om berichten te beantwoorden van je reizigers.

Gelukkig ging de reis uiteindelijk wel door, dit heb ik niet dankzij Turkish Airlines vernomen maar van de reisbureau waar ik de tickets via had geboekt.

Bij zowel de heenreis als de terugreis merkten we dat er tegenover de Turkse reizigers veel vriendelijker werd gedaan dan tegenover ons. De stewardessen deelden de maaltijden in een aparte volgorde uit, niet volgens hoe we zaten. Wellicht had dit te maken met maaltijdvoorkeuren, ik weet het niet. Wel kregen wij dus telkens te horen: ‘There is no more.. only.’, wat ons geen keuze meer gaf dan maar te eten wat ons werd voorgeschoteld.
Op de terugreis voelde ik me zo ziek vanwege mijn keelontsteking, waardoor ik vroeg of ze wellicht een paracetamol hadden. Waarop de stewardess antwoordde dat ze geen medicijnen mochten uitdelen zonder doktersvoorschrift en weg was ze. Het zou vriendelijk van haar zijn geweest als ze vroeg of het ging en of ze anders een glas water voor me kon halen. Maar nee.. geen enkele interesse toonde ze. Teleurgesteld voor een vliegtuigmaatschappij dat Europa’s beste zou zijn..

Over hoe het komt dat ze als Europa’s beste zijn gekozen, kan ik ook wel zeggen. Tijdens onze terugreis voor het boarden liep er een meneer rond met wat formulieren. ‘You Turkish? Please fill in this at home for us.’ Specifiek zocht hij naar Turkse mensen om een beoordelingsformulier in te vullen voor Turkish Airlines, alle mensen die er niet Turks uitzagen werden gelijk overgeslagen waaronder ook wij. Erg jammer. De rating is zo te zeggen dus ook niet eerlijk. Willen ze een eerlijke rating, dan had hij iedereen een formulier moeten geven.

Kortom, ik zal niet zo snel meer vliegen meer Turkish Airlines. Zeer slechte communicatie toe naar haar reizigers, niet te bereiken wanneer je ze nodig hebt, niet vriendelijk behandeld wanneer je niet van Turkse komaf bent en een neppe rating van ” Europe’s Best Airlines”.

Een eventuele tegemoetkoming van Turkish Airlines. Wij hebben alles zelf moeten uitzoeken, er was geen enkele informatie toe naar de reizigers. Niet via de telefoon, email of Facebook.

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over turkish airlines

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over turkish airlines nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door shnn