Klacht: Wifi ontoereikend

op 11 juli 2016 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Als 1e klas reiziger verwacht ik dat de geboden services van de NS toereikend zijn. De Wifi verbinding die geboden wordt is de afgelopen maand ontoereikend voor het uitvoeren van zelfs de kleinste werkzaamheden, Ik heb al meerdere malen mijn prive-data bundel overschreden omdat de ‘wifi in de trein’ simpelweg niet werkbaar was. Gelieve een service te bieden met voldoende capaciteit (en dat geldt zowel voor aparatuur in de trein als externe dataverbindingen) als voldoende bandbreedte .Het is beschamend te moeten overstappen naar een mobiele 3G verbinding om simpelweg een webpagina te openen op een intercity verbinding tussen utrecht en amsterdam.

Als de geboden wifi service bruikbaar is voor normaal werk, waarbij snelheid ondergeschikt is aan beschikbaarheid (en beschikbaarheid van de gehele verbinding, niet slechts het wifi deel in de trein). Momenteel zijn er te veel pogingen data op te vragen mislukt. Geboden service dient van voldoende kwaliteit te zijn anders zou het niet aangeboden moeten worden (meer redenen om prijzen te verlagen)

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

NS

Heeft op 19 juli 2016 om 09:09 geantwoord

Heeft op 15 november 2016 om 10:15 geantwoord

Nu 4 maanden verder en nog steeds geen enkele verandering, laat staan verbetering. Het argument over snel rijdende treinen en mobiele verbinding is regelrechte onzin. Als ik in dezelfde trein met dezelfde snelheid maar misschien over een andere mobiele verbinding mijn werk vanaf een telefoon wel gewoon kan voortzetten is het waarschijnlijk tijd de contracten met de mobiele service provider eens te herzien of tenmiste eens aanhalen!
Verder bied de extreem hogere prijs van een 1e klas kaartje nu totaal geen voordeel (zelfs niet meer met betrekking tot zitplaatsen vanwege drukte tegenwoordig).
Ter uwer informatie, dit is niet een poging mijn ervaring te delen dit is een regelrechte opgave van ongenoegen.

Alle klachten die gemeld zijn door Chris van Mourik